Digital design Fabienne Chapot door Dentsu Achtung

Digital design Fabienne Chapot door Dentsu Achtung
  • Design
  • 23 nov 2020 @ 11:11
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Lifestyle label Fabienne Chapot - met het hoofdkantoor in Amsterdam - heeft in samenwerking met Dentsu Achtung de positionering en identiteit aangescherpt en nu de digitale doorvertaling gemaakt naar het e-commerceplatform.

Het e-commerceplatform heeft ‘de stap gezet van online winkel naar een digitale showroom die het boetiekgevoel van het merk tot leven brengt. De uitstraling is zowel exclusief als toegankelijk met in de hoofdrol de in-house handgemaakte prints. In zowel design als UX is rekening gehouden met de wensen van de doelgroep.’ Joeri Bakker, Head of Products & Experiences bij Dentsu Achtung: ‘De nieuwe site ademt Fabienne Chapot door het gebruik van de opvallende patronen en verrassende mini interacties, die vervolgens ook weer te vinden zijn op de kleding zelf. We willen dat winkelen bij Fabienne Chapot aanvoelt als een fijne en persoonlijke ervaring. Het is een mooie balans geworden tussen merk & commercie. De Fabienne Chapot-klant houdt van design met veel karakter, dus dat is in alle designkeuzes doorgevoerd: van het gekozen lettertype tot de focus op de prints. Ook in de navigatie hebben de prints een hoofdrol gekregen met de populaire “meer van deze print”-feature. Er is veel meer aandacht gegaan naar het verhaal achter deze handgemaakte prints en de collecties. Dit resulteert in een balans tussen commerce en storytelling. Verder zijn er in de totale journey vele “delighters” toegevoegd in de vorm van typische Fabienne-microanimaties. Ook zijn duurzame producten aangeduid met het icoon van een groen blad. In het “shop the look”-gedeelte, dat binnenkort wordt gelanceerd, helpt het merk bezoekers om verschillende kleurrijke items met elkaar te combineren.’

Fabienne Chapot: Groeien zonder handelsmerk te verliezen

Dentsu Achtung was verantwoordelijk voor de positionering, identiteit en de vertaling daarvan naar de belangrijkste touchpoints, waaronder  met name het design van de nieuwe webshop. Het platform is technisch gerealiseerd door Made by Mouses. Naamgever en CEO Fabienne Chapot: ‘Onze bekendheid hangt sterk samen met onze uitgesproken ontwerpen. Maar hoe verder je groeit, hoe meer deze prints te zien zullen zijn. De vrouwen die onze kleding dragen zijn juist op zoek naar iets unieks en dus zochten we een manier om door te groeien zonder het handelsmerk te verliezen. Samen met Dentsu Achtung hebben we in 2019 onze positionering en identiteit aangescherpt op het snijvlak van toegankelijkheid en exclusiviteit. De doorvertaling die we nu hebben gemaakt naar ons digitale platform is wat mij betreft spot on. We zijn klaar voor de toekomst. Met ons vernieuwde platform willen we een totaalervaring bieden die vrouwen verleidt om nog meer van zichzelf te laten zien.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken