Nieuwe website voor Rijksmuseum
- Design
- 13 nov 2020 @ 08:28
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 13 nov 2020 @ 08:28
- Nanny Kuilboer
De nieuwe website van het Rijksmuseum is ontwikkeld in samenwerking met Fabrique, Q42, Irma Boom Office en Studio Polat. Naast een nieuwe stijl en beeldtaal, lanceert het Rijksmuseum ook een nieuw platform: Stories.
Hendrikje Crebolder, directeur Media & Development van het Rijksmuseum: ‘In het Rijksmuseum gebeurt ongelooflijk veel. Van onderzoek naar De Nachtwacht tot het afstoffen van de Slag bij Waterloo. Van het maken van de tentoonstelling Slavernij tot de restauratie van een 23 meter lang cyclorama. Met Stories zijn al deze verhalen over het Rijksmuseum nu te vinden op één platform. Zo kunnen we verdieping bieden aan de zes miljoen unieke bezoekers die jaarlijks de Rijksmuseumwebsite bezoeken.’
Wat maakte Rembrandt rebels?
Op Stories staan bestaande series zoals Rijksmuseum Unlocked en RijksCreative, maar ook drie nieuwe interactieve series waarin meesterwerken van het Rijksmuseum worden uitgelicht: 100 Meesterwerken, Nederlandse meesters in 10 wapenfeiten en In detail. In deze series staan vragen centraal als: Waarom heeft Vermeer alleen een spijker in de muur geschilderd naast de brieflezende vrouw en wat maakte Rembrandt rebels? Het aanbod op Stories wordt wekelijks uitgebreid.
Nieuwe website Rijksmuseum
De nieuwe website kenmerkt zich door groot beeld en eenvoud. Ook heeft het Rijksmuseum voor specifieke doelgroepen de website uitgebreid. Voor professionals en liefhebbers is er een nieuwe landingspagina waar alle actuele onderzoeken worden uitgelicht. Voor families en kinderen zijn er allerlei activiteiten, programma’s, video’s en meer te vinden. En er is speciale aandacht uitgegaan naar toegankelijkheid. Het Rijksmuseum wil graag dat alle bezoekers zich welkom voelen, ook online. Teksten en interactieve items zoals aanklikbare knoppen of selectiemenu's zijn nu duidelijk vindbaar voor schermlezers en andere hulptechnologieën. Ook wordt content voorzien van audiodescriptie en ondertiteling.
Rijksstudio diende als inspiratie
Het Rijksmuseum lanceerde in 2012 Rijksstudio. Jaarlijks vinden miljoenen gebruikers inspiratie in de inmiddels 700.000 werken die online staan. Het ontwerp van Rijksstudio vormde de inspiratie voor de nieuwe website, waar net als in Rijksstudio beeld centraal staat. In Rijksstudio kan iedereen met bekende, onverwachte en verrassende beelden tot in detail inzoomen en verzamelingen maken. Alle hogeresolutiebeelden zijn gratis te downloaden.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing