D8 Glasgow zet voet aan wal in Amsterdam

D8 Glasgow zet voet aan wal in Amsterdam
  • Design
  • 3 feb 2021 @ 10:32
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDigital designCorporate designBranding

Designbureau D8 Glasgow is een samenwerking aangegaan met creative director Graham Sturt (rechts op de foto) en dit resulteert in D8 Amsterdam.

D8 Glasgow werd in 1999 opgericht en is al die tijd onafhankelijk gebleven. Inmiddels uitgegroeid tot een bureau van 50 medewerkers werkt D8 onder meer voor BBC, Remy Cointreau, Aldi, V&A, Gore-Tex, Beam Suntory, Greenpeace, AIA, United States Holocaust Memorial Museum en Iberdrola.

Graham Sturt gezicht van D8 Amsterdam

Graham Sturt werkt al ruim 25 jaar als creative director op internationale projecten, waarvan 13 jaar bij VBAT. Sturt werkte onder meer voor klanten als Heineken, ING, Johan Cruijff Arena, Nouryon, PostNL, Vodafone Ziggo, Basic-Fit, Amsterdam Pride, FifPro en The Ocean Cleanup. Met zijn werk behaalde hij prijzen bij onder meer de ADCN, Cannes Lions, Clio Awards, Eurobest, European Design Awards, Graphis Posters, One Show en Transform Awards. Sturt is het gezicht van D8 in Amsterdam en krijgt de creatieve en zakelijke leiding over het nieuwe bureau: ‘Met deze samenwerking zetten we een sterk en multidisciplinair designbureau neer in Nederland. Er bestaat een hoge mate van synergie tussen mijn werk en dat van D8. Dat betekent dat we een scala aan diensten kunnen bieden dat maar weinig bureaus kunnen evenaren.’

Multidisciplinair designbureau

Onder de diensten die D8 klanten biedt, vallen met name brand identity, digital, FMCG-verpakkingen, print, film & motion, outdoor en experience. Sturt: ‘Dat betekent dat klanten van D8 een bijzonder compleet pakket krijgen – de volle 360 graden. Evenzogoed kunnen ze een keuze maken uit de diensten waar op dat moment de behoefte ligt. Groot én klein dus.’

D8: ‘Eigenwijs Schots bureau’

Adrian Carroll, D8 co-founder en creative director: ‘21 jaar geleden begonnen we D8, vol trots en volledig onafhankelijk. Dat een eigenwijs Schots bureau met zoveel succes zou samenwerken met klanten van over de hele wereld konden we toen nog niet vermoeden. We werken met veel passie voor klanten in het VK, maar zien ook dat ons diverse aanbod heel goed aansluit bij wat internationale merken nodig hebben. Goed design kan daadwerkelijk grensoverschrijdend werken. Dat is voor ons een kans die we willen grijpen. Daarbij is het belangrijk dat we dicht bij die klanten zitten. En wat is een betere locatie om dat te doen dan in Amsterdam? Grote ondernemingen en vernieuwende creativiteit komen hier immers samen. Zo biedt de stad ons zowel een voet aan Europese grond als toegang tot de vele internationale merken die zich hier thuis voelen.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken