Hands Off My Chocolate lanceert duurzamer design
- Design
- 23 feb 2021 @ 09:37
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging designDuurzaam design
- 23 feb 2021 @ 09:37
- Nanny Kuilboer
Tegelijk met de lancering van een nieuwe smaak - de vegan Caramel Seasalt - steekt Hands Off My Chocolate het gehele assortiment in een nieuw duurzamer jasje: de verpakkingen bevatten 25 procent minder plastic en de cacao is volledig traceerbaar.
Met de vegan Caramel Seasalt hoopt oprichter Kitty Smeeten de plantaardige chocolademarkt open te breken voor het brede publiek. Smeeten: ‘Toen Hands Off met de plantaardige receptuurontwikkeling van start ging, was het merk zich ervan bewust dat de meeste consumenten sceptisch zijn over vegan chocolade. Om een zo breed mogelijk publiek het tegendeel te kunnen bewijzen, is Hands Off aan de slag gegaan met een vegan variant van de karamel-zeezout-melkchocolade, oftewel Nederlands meest populaire smaakcombinatie. Ons testpanel van honderd chocoladeliefhebbers beoordeelde de vegan Caramel Seasalt als lekkerder dan de “normale” karamel-zeezoutconcurrenten. Om dit te onderstrepen lanceert Hands Off ook een cashback-actie. Met andere woorden consumenten die de nieuwe vegan smaak niet lekker vinden krijgen hun aankoopbedrag terug via handsoffdelekkerste.nl.’
Positivity Branding verantwoordelijk voor nieuw design Hands Off My Chocolate
Het Amsterdamse bureau Positivity Branding, bekend van onder meer Brouwerij ‘t IJ en Hagelswag, is verantwoordelijk voor het nieuwe design van de verpakkingen, waarbij 25 procent minder plastic wordt gebruikt. Smeeten: ‘Ik vond het na zeven jaar tijd worden voor een nieuwe, eigentijdse verpakking met meer ruimte voor het product en de duurzame en maatschappelijke missie van ons merk.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing