Hands Off My Chocolate lanceert duurzamer design

Hands Off My Chocolate lanceert duurzamer design
  • Design
  • 23 feb 2021 @ 09:37
  • 13884 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDuurzaam design

Tegelijk met de lancering van een nieuwe smaak - de vegan Caramel Seasalt - steekt Hands Off My Chocolate het gehele assortiment in een nieuw duurzamer jasje: de verpakkingen bevatten 25 procent minder plastic en de cacao is volledig traceerbaar.

Met de vegan Caramel Seasalt hoopt oprichter Kitty Smeeten de plantaardige chocolademarkt open te breken voor het brede publiek. Smeeten: ‘Toen Hands Off met de plantaardige receptuurontwikkeling van start ging, was het merk zich ervan bewust dat de meeste consumenten sceptisch zijn over vegan chocolade. Om een zo breed mogelijk publiek het tegendeel te kunnen bewijzen, is Hands Off aan de slag gegaan met een vegan variant van de karamel-zeezout-melkchocolade, oftewel Nederlands meest populaire smaakcombinatie. Ons testpanel van honderd chocoladeliefhebbers beoordeelde de vegan Caramel Seasalt als lekkerder dan de “normale” karamel-zeezoutconcurrenten. Om dit te onderstrepen lanceert Hands Off ook een cashback-actie. Met andere woorden consumenten die de nieuwe vegan smaak niet lekker vinden krijgen hun aankoopbedrag terug via handsoffdelekkerste.nl.’

Positivity Branding verantwoordelijk voor nieuw design Hands Off My Chocolate

Het Amsterdamse bureau Positivity Branding, bekend van onder meer Brouwerij ‘t IJ en Hagelswag, is verantwoordelijk voor het nieuwe design van de verpakkingen, waarbij 25 procent minder plastic wordt gebruikt. Smeeten: ‘Ik vond het na zeven jaar tijd worden voor een nieuwe, eigentijdse verpakking met meer ruimte voor het product en de duurzame en maatschappelijke missie van ons merk.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken