Robot Kittens ontwikkelt nieuwe datingapp Vidate
- Design
- 4 feb 2021 @ 10:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 4 feb 2021 @ 10:43
- Nanny Kuilboer
Techagency Robot Kittens heeft de nieuwe datingapp ‘Vidate’ van bedenkster Janet van Zelderen ontwikkeld.
Anders dan in andere datingapps kunnen gebruikers alleen video’s - zonder filters - van zichzelf uploaden. Ook krijgen de gebruikers vragen op basis van hun interesses, die zij tijdens een 30-minuten videodate aan elkaar beantwoorden om het gesprek op gang te houden.
‘Met Vidate kun je effectiever een date regelen’
Janet van Zelderen, oprichter Vidate: ‘De meeste datingapps staan vol bewerkte foto’s en een date regelen duurt een eeuwigheid. Gemiddeld kost het je 38 uur swipen en chatten! Dat kan effectiever, dacht ik. Met de gratis Vidate-app maken gebruikers een profielfilmpje aan van max 20 seconden. Deze kan alleen in de app zelf, zonder filter, opgenomen worden. Vervolgens communiceren matches via een korte videodate. Niet urenlang chatten, maar elkaar meteen leren kennen. Dan weet je precies waar je aan toe bent. De eerste Vidate duurt 5 minuten en de tweede 30 minuten. Wij zorgen voor de gespreksonderwerpen.’
Robot Kittens: ‘Vidate tot in de puntjes uitwerken, stond hoog op onze prioriteitenlijst’
Tijmen Mulder, co-founder Robot Kittens: ‘Wij hebben een gebruiksvriendelijke app gemaakt, in een kleurrijke omgeving en met speelse videofeatures. We merken vaak dat start-ups in deze fase toch concessies doen op het gebied van design en UX. Dus dit tot in de puntjes uitwerken, stond hoog op onze prioriteitenlijst. Gebruikers kunnen een promotiefilmpje maken van minimaal 5 tot maximaal 20 seconden. Als ze elkaar liken krijgen ze een videodate van 5 minuten en als ze elkaar leuk vinden, kunnen ze een tweede Vidate van 30 minuten aanvragen, waarin ze 30 vragen krijgen die ze kunnen beantwoorden. Zijn ze nog niet uitgekletst, dan krijgen ze elkaars telefoonnummer. Voor deze app maken we gebruik van Unity voor grafische fideliteit en een serverless backend om te zorgen dat het ook bij veel gebruikers een soepele ervaring blijft.’
‘Ik hoop dat ‘Vidaten’ het nieuwe werkwoord van 2021 gaat worden’
Vidate heeft al honderden downloads en de marketing is nog niet eens begonnen, aldus Van Zelderen: ‘Deze begint volgende week pas. Nu.nl, iPhoned.nl en gratisdatingtips.nl hebben het al wel opgepakt en bij Nu.nl stond Vidate op 1 bij Apps van de week. Dat is natuurlijk supergaaf.’ Van Zelderen hoopt dat ‘Vidaten’ het nieuwe werkwoord van 2021 gaat worden: ‘Ik ben zo verschrikkelijk overtuigd van de unieke kracht van Vidate vergeleken met bestaande datingapps, dat ik erg uitkijk naar dit jaar. Ik hoop dat we met Vidate mensen weer gaan verbinden en het daten weer een nieuwe boost kunnen geven. Ik werd gebeld door iemand die heel veel datingapps heeft beoordeeld, maar hij zei dat er geen app is die qua layout en concept op dit moment zo sterk is als Vidate. En dat heb ik helemaal aan Robot Kittens te danken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing