Total Design wint drie International Design Awards

Total Design wint drie International Design Awards
  • Design
  • 2 feb 2021 @ 10:45
  • 17716 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Designawards

De huisstijl voor Stichting Lezen & Schrijven en de postzegelreeks ‘Typisch Nederlands’ van de hand van Total Design winnen drie International Design Awards.

Gouden en bronzen International Design Award voor huisstijl Stichting Lezen & Schrijven door Total Design

In de categorie Rebranding won Total Design goud voor de huisstijl van Stichting Lezen & Schrijven en in de categorie Corporate Identity brons.

Edwin van Praet, creative director Total Design: ‘Met een simpele en herkenbare illustratiestijl die de basis van de merkidentiteit vormt, dient de nieuwe huisstijl van Stichting Lezen en Schrijven een belangrijke taak: het vergroten van de toegankelijkheid en herkenbaarheid voor een breed publiek. Het is een iconische stijl met geometrische vormen en platte kleurvlakken. Met het idee dat de afbeeldingen in de illustratie altijd de boodschap moeten beschrijven. Dit zorgt ervoor dat zelfs degenen die niet kunnen lezen dit zullen kunnen begrijpen.’

Zilveren International Design Award voor postzegelreeks ‘Typisch Nederlands’ door Total Design

Van Praet: ‘Daarnaast is het werk voor PostNL niet onopgemerkt gebleven. De postzegelreeks Typisch Nederlands sleept een zilveren award in de wacht in de categorie Other Graphic Designs. De postzegelreeks werd in 2020 uitgebracht door PostNL. Elke postzegel in de serie van vijf laat een iconisch stukje Nederlandse eetcultuur zien. Elk item is te zien op een wit bord met vork en mes op een gekleurde achtergrond, waardoor de postzegels de kleinste placemats ter wereld worden.’

Koen de Groot, CEO Total Design: ‘Internationale erkenning voor projecten met zo’n duidelijke Nederlandse signatuur is natuurlijk een prachtig begin van het jaar’

Van Praet: ‘Net als in 2020 zijn we in de prijzen gevallen, maar dat we dit keer met zo’n iconische huisstijl voor zo’n mooie organisatie als Stichting Lezen & Schrijven erkenning krijgen in de vorm van een gouden IDA, is echt geweldig. Daarbovenop vind ik dat Stichting Lezen & Schrijven het verdient om deze extra aandacht te krijgen. Het is een ontzettend mooie stichting en hun werk is erg belangrijk voor veel Nederlanders met een taalachterstand.’ Koen de Groot, CEO haakt daarop in: ‘Het is fantastisch erkenning te krijgen voor het werk dat de designers van Total Design maken. En internationale erkenning voor projecten met zo’n duidelijke Nederlandse signatuur is natuurlijk een prachtig begin van het jaar!’

International Design Awards
De IDA zijn opgericht in 2007 in Los Angeles en worden jaarlijks uitgereikt met als doel talent te ontdekken binnen de ontwerpvakgebieden van grafisch ontwerp, architectuur, interieur, productontwerp en mode. Elk jaar worden duizenden ontwerpen ingezonden vanuit meer dan 90 landen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken