Nieuwe visuele identiteit EpilepsieNL door Total Design
- Design
- 26 mrt 2021 @ 08:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - LogoVisual idDigital design
- 26 mrt 2021 @ 08:01
- Nanny Kuilboer
Het Koninklijk Epilepsiefonds en de Epilepsie Vereniging Nederland gaan vanaf vandaag - Purple Day; het wereldwijde moment om awareness te creëren voor epilepsie - als één team verder onder de nieuwe naam EpilepsieNL met een nieuw logo en visuele identiteit van de hand van Total Design.
Henriette Verkerk, Head of Design Total Design: ‘Total Design en EpilepsieNL zijn een langdurig partnership aangegaan met als primair doel het zorgen voor een einde aan onzekerheid omtrent fondsenwerving. Er zijn 200.000 Nederlanders met epilepsie en elk jaar krijgen ongeveer 11.000 mensen in ons land de diagnose. EpilepsieNL wil van maximale betekenis zijn voor onderzoek, werving, informeren en het realiseren van ontmoetingen om zo 1 miljoen geraakte Nederlanders te verbinden, informeren en activeren.’
Total Design voor EpilepsieNL: ‘Geen zwaarmoedige campagnes, maar een rebelse aanpak’
De nieuwe koers van EpilepsieNL is in korte tijd in gang gezet. Verkerk: ‘Er is een compleet vernieuwde identiteit gemaakt en met een nieuwe website, een vernieuwde communicatiestrategie, social branding en een online campagne wordt awareness gecreëerd. Epilepsie verstoort letterlijk levens en heeft diepgaande gevolgen.
Daarom voeren EpilepsieNL en Total Design op een opvallende, impactvolle en vooral disruptieve manier campagne. Disruptief omdat elke keer vanuit een onverwachte hoek aandacht wordt gevraagd voor EpilepsieNL. Niet in de vorm van zwaarmoedige campagnes, wel in de vorm van een rebelse aanpak. Een metafoor voor het extreme ongemak dat mensen met epilepsie ervaren.’
Total Design: ‘Door het stretch-effect kan iedereen een beetje voelen wat je overkomt tijdens een epileptische aanval’
Bij een epileptische aanval wordt je leven abrupt verstoord en deze vorm van verstoring is doorvertaald in het design. Verkerk: ‘Door het te vertalen naar het stretch-effect kan iedereen een beetje voelen wat je overkomt tijdens een epileptische aanval. De wereld om je heen gaat door, maar tijdens een aanval staat het leven stil. De nieuwe identiteit is getest door artsen en patiënten en komt overeen met hoe epilepsie voor hen voelt.’
'Samen met Ocean Outdoor disruptief inbreken tijdens Purple Day'
In samenwerking met Ocean Outdoor breekt EpilepsieNL vandaag op Purple Day op een disruptieve manier de hele dag in op 150 DOOH-vlakken door het hele land met de verstorende stretch en de boodschap Epilepsie verstoort levens. Joost Wijnhoud, directeur EpilepsieNL: ‘Het was heel duidelijk dat Epilepsie Vereniging Nederland en het Epilepsiefonds onder één nieuwe naam verder moesten. De naam EpilepsieNL past mooi en is heel duidelijk. We zijn er echt voor iedereen die betrokkenheid heeft met epilepsie. Ik ben heel blij met onze nieuwe inspirerende huisstijl en overzichtelijke website. Total Design heeft de vertaling van de aandoening enorm pakkend weergegeven in de vormgeving en zet al zijn disciplines in om samen met ons te werken aan meer fondsen voor een beter leven voor mensen met epilepsie.’
Ambassadeur EpilepsieNL
Miljuschkka Witzenhausen is ambassadeur van EpilepsieNL. Haar dochter heeft sinds haar derde epilepsie. Miljuschka en haar dochter Felina hebben onder meer een kinderbakboek met hun 25 favoriete recepten gemaakt. De opbrengst hiervan gaat naar EpilepsieNL.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing