Vruchtvlees verandert naam in Verve
- Design
- 8 apr 2021 @ 07:32
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 8 apr 2021 @ 07:32
- Nanny Kuilboer
Met het oog op internationale groei en de moeilijk uit te spreken naam voor anderstaligen verandert digitaal ontwerpbureau Vruchtvlees zijn naam in Verve.
Met de nieuwe naam komt een complete rebranding van het bureau Roman Stikkelorum, medeoprichter en CEO van Verve: ‘Met onze groeiende ambities en een toenemende focus op internationale klanten, is het tijd om de volgende stap te zetten. In onze nieuwe naam Verve komen onze ambities en bedrijfscultuur samen. Iets “met verve” doen, betekent iets met enthousiasme en expertise ondernemen. Daarnaast spreekt de nieuwe naam meer tot de verbeelding voor klanten in binnen- en buitenland.’
Levende merken
Bij een nieuwe naam hoort ook een aangescherpte propositie: het bouwen van Levende Merken oftewel Living Brands. Stikkelorum: ‘In dit digitale tijdperk ontmoet je een merk op meer manieren dan ooit. Van verpakking tot Google Review en van Instagram tot klantenservice. Om als merk te overleven, moet je opvallen en aanpassen. Verve daagt merken uit om verder te denken dan hun logo en te investeren in een merksysteem. Een dynamisch merk opgebouwd vanuit de kern past zich snel aan de steeds veranderende behoeften van de consument aan. Onze aangescherpte positionering weerspiegelt deze visie nu volledig.’
Holistische aanpak
Stikkelorum: ‘We hanteren een holistische aanpak en werken vanuit een designtechnisch en strategisch perspectief. Digitaal denken zit in ons DNA. Op die manier zorgen we altijd voor een agile branding proces - of dat nu lokaal is of op afstand. De awards die we de afgelopen jaren hebben gewonnen bewijzen dat onze strategie werkt, en daar zijn we trots op.’
Verve werkt voor merken als Miro, ANP, KRO-NCRV en Dutch Design Week. Stikkelorum: ‘Als Verve zijn we zelf ook een Levend Merk. We blijven onszelf uitdagen met grotere projecten en het daarbij horende talent. Als bureau kijken we ernaar uit om merken naar een nog hoger niveau te tillen door te vertrekken vanuit hun kern, met verve natuurlijk.’
Michael Danker, Roman Stikkelorum en Rindor Golverdingen; foto door Jordi Huisman.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing