Campagne en huisstijl Denim Solar door This Agency

Campagne en huisstijl Denim Solar door This Agency
  • Design
  • 28 mei 2021 @ 08:00
  • 12887 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVisual idDigital design

De eerste B2C-zonnepanelenleverancier in Nederland Denim Solar heeft een campagne getiteld ‘Zonnepanelen, zo simpel is het’ en een nieuwe huisstijl gelanceerd van de hand van creatief bureau This Agency. Denim Solar is onderdeel van de SolarClarity Group.

Centraal in de campagne staat het gemak waarmee consumenten zonnepanelen kunnen bestellen. Tegelijk met de lancering heeft Denim Solar een nieuwe visuele identiteit gepresenteerd met bijbehorende website.

Denim Solar: ‘Van complex naar simpel’

Volgens Denim kenmerkt de solarmarkt zich nog door technische details en complexe informatie. Marketingmanager Renée Bruinsma van Denim Solar: ‘Daarom wilden we dit anders doen. De solarmarkt wordt nog weleens overschaduwd door een overvloed aan technische informatie, wat het voor consumenten niet eenvoudiger maakt. Denim houdt het liever simpel, met betrouwbare producten van hoge kwaliteit. En vooral ook door in normale taal te praten, zodat het vanzelf toegankelijk wordt. Zonnepanelen regelen is net zo makkelijk als het bakken van een eitje.’
Om die boodschap over het voetlicht te brengen, lanceert Denim een multimediale campagne uit de koker van This Agency, die ook de nieuwe visuele identiteit ontwikkelde. In de campagne komen alledaagse simpele handelingen terug: van planten water geven tot veters strikken. Denim wil zo laten zien dat zonnepanelen monteren heel eenvoudig is. De campagne is de komende maanden te zien in heel Nederland via diverse uitingen in winkelcentra, langs snelwegen en op social media. In een later stadium volgen de radio- en televisiecampagne.

Over Denim Solar
Denim bestaat vanaf 2013 met een eigen gezicht, maar is al sinds 2008 onderdeel van de SolarClarity Group. Het is het eerste solarmerk dat zich rechtstreeks tot de consument richt.

Over This Agency
This Agency is het bureau van Ingmar Larsen & Arthur Schotsborg. Ze hebben gewerkt voor klanten als TBWA\, 180Amsterdam, Boomerang, Boondoggle, McCann en G-Star RAW. Ingmar en Arthur: ‘Ons adagium: we maken het gewone altijd verrassend en het verrassende gewoon. We werken daarbij veel met specialisten en ambassadeurs buiten onze branche.’

Credits
Bureau - This Agency
Creatieve Directie - Ingmar Larsen & Mark Goede
Strategie :Wouter Boon
Klant - Denim (Solarclarity)
Klantverantwoordelijken: Renée Bruinsma & Rosalie ten Holte
Geluidsstudio – Soundsright
Geluidstechnicus : Joshua Petit
Productiemaatschappij - Vilain & Gai
DOP & Regie - Thiemo van Dam
Art Department & Set Design - Iris Schutgevaar
AD - Arjen van Doezelaar
Grip - Maxime Vallentin
Focuspuller - Yuma van Eek
Edit - Chee-Han Kartosen Wong
Colorgrading - Nicolay Lima
Styling - Vilain & Gai
Hand Models - Annemare Guepin & Craig Obi
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken