Veepee lanceert The Survivors

Veepee lanceert The Survivors
  • Design
  • 6 mei 2021 @ 11:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam designE-commercePackaging design

Internationaal e-commercebedrijf Veepee geeft producten met een beschadigde verpakking een tweede kans via het nieuwe concept ‘The Survivors’.

Veepee heeft recent The Survivors gelanceerd in Nederland. Onder deze catchy naam en de slogan ‘Beoordeel niet alleen op uiterlijk’ verzamelt en verkoopt Veepee producten die in perfecte staat zijn, maar waarvan de verpakking beschadigd is. Het idee is om kwalitatieve producten van Veepee’s 7.000 partnermerken nooit zomaar verloren te laten gaan en zeker niet te vernietigen. Daarom zal Veepee deze specifieke The Survivor-sales meerdere keren per jaar organiseren.

Veepee: tot 75% korting en tweede kans; geen gratis verzendingen en retouren

Benelux Country Manager Veepee Tobias Tousseyn: ‘De eerste verkoop van kende meteen een vlotte start. De interesse was bijzonder groot. Niet alleen omdat mensen op artikelen in onze The Survivors-sale tot 75% kunnen besparen, maar ook omdat een tweede kans geven aan onbeschadigde producten leidt tot meer duurzaamheid. Dit wordt steeds belangrijker voor consumenten en e-commercespelers. Veepee is hier al vanaf de start bewust mee bezig door geen gratis verzendingen of retouren aan te bieden en door geretourneerde artikelen nooit te vernietigen. Met The Survivors zetten we de volgende stap. In het geval van een beschadigde verpakking doen we een grondige kwaliteitscontrole op de inhoud.’
Het gaat met name om meubels, decoratie, elektronica en huishoudapparaten. In de toekomst worden misschien ook schoenen aangeboden via The Survivors.

Veepee
In 2001 introduceerde Veepee online verkoopevenementen van merkproducten die in beperkte hoeveelheden gedurende een beperkte periode (3-5 dagen) werden verkocht tegen een sterk gereduceerde prijs. Veepee werkt samen met 7.000 partnermerken om kortingen tot 70% ten opzichte van de adviesprijs aan te bieden. Met 5.000 medewerkers en 72 miljoen leden wereldwijd boekte Veepee in 2019 een consumentenomzet van 3,8 miljard euro.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken