Nieuwe visuele identiteit voor 40 webshops DPG Media eCommerce door DotControl

Nieuwe visuele identiteit voor 40 webshops DPG Media eCommerce door DotControl
  • Design
  • 23 jun 2021 @ 06:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idDigital designE-commercePrint

Van één uniforme webshop gaat DPG Media naar 40 webshops met elk een eigen visuele identiteit. De look & feel, architectuur en het aanbod sluiten nu aan bij zowel titel als doelgroep. De webshops zijn ontwikkeld door DotControl.

DPG Media eCommerce heeft de nieuwe visuele identiteit en architectuur van 40 webshops gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop, die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep. Met de nieuwe uitstraling, het gesegmenteerde aanbod en de high-end architectuur wil DPG Media beter inspelen op de ontwikkelingen in de markt en nieuwe technieken nog sneller adopteren.

Ramona van der Kruijff-de Bruin, Manager Campagne & Brand DPG Media eCommerce: ‘Rebranding webshop was noodzakelijk’

Aanleiding voor de ingrijpende metamorfose is de door corona versnelde digitalisering, de uitbreiding van het portfolio sinds de Sanoma Media Netherlands-overname en de monolithische bouw van de oude webshop. Ramona van der Kruijff-de Bruin, Manager Campagne & Brand DPG Media eCommerce: ‘Om het stijgende aantal bezoekers een betere klantreis en een beter aanbod te bieden, was een rebranding van de front- en backend dan ook noodzakelijk. Het nieuwe platform was nodig omdat we simpelweg tegen het plafond van de oude webshop aan zaten. Niet alleen op het gebied van design, schaalbaarheid en onderhoud, maar ook om onze digitale ambitie en de versterking van online waar te maken. Door elke shop een eigen design en architectuur te geven, kunnen we onze 800.000 unieke bezoekers per maand een naadloze en uniforme klantervaring in alle verschillende webshops bieden.’

Loes Cramers, Product Owner DPG Media eCommerce: ‘Meer snelheid, stabiliteit en flexibiliteit’

De belangrijkste technische wijziging van de architectuur is volgens Loes Cramers, Product Owner DPG Media eCommerce, dat ze van een groot, complex en monolitisch e-commercesysteem naar een schaalbare en agile microserviceoplossing zijn gegaan. Cramers: ‘Doordat de front- en backend nu zijn losgekoppeld hebben we een enorme sprong voorwaarts gemaakt op het gebied van snelheid, stabiliteit en flexibiliteit. Daarnaast hebben we op basis van feedback van klanten en uitgebreid kwalitatief en kwantitatief onderzoek ook de frontend een flinke metamorfose gegeven.’

Over DPG Media
DPG Media is het grootste mediabedrijf van Nederland. Het portfolio bestaat uit nationale, regionale en lokale merken: AD, Aldipress, ADR Nieuwsmedia, Ariadne at Home, AutoWeek, AutoTrack, Brabants Dagblad, Bladcadeau, BN DeStem, Brocante Special, Bruno Press, Donald Duck, Eigen Huis & Interieur, Eindhovens Dagblad, Feeling Wonen/Gael Maison, De Gelderlander, Hardware Info, Flair, Flow, GTO, Trouw, hettestpanel.nl, Ik ga Bouwen/Je Vais Construire, indebuurt.nl, Independer, Intermediair, In de wolken Festival, Katrien, Kek Mama, Libelle, Libelle Zomerweek, magazine.nl, Margriet, Margriet Winterfair, MyChannels, Nationale Vacaturebank, Nouveau, NU.nl, de Ondernemer, Ouders van Nu, Panel Inzicht, Het Parool, proefabonnenementen.nl, Pro Shots, PZC, Reclamefolder.nl, Sportnieuws.nl, de Stentor, Stijlvol Wonen/Pure Maison, Story, Tijdschrift.nl, Tina, TotaalTV, Tubantia, Topics, Tweakers, Veronica Superguide, Viva, Viva Mama, VIVA 400, de Volkskrant, vtwonen/vtdéco, vt wonen & designbeurs, Wonen Landelijke Stijl/Maisons de Charme, Qmusic, Zo Zit Dat en vele huis-aan-huiskranten.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken