Nieuw en duurzamer packaging design voor Healthy People

Nieuw en duurzamer packaging design voor Healthy People
  • Design
  • 1 jul 2021 @ 12:14
  • 20580 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDigital design

Healthy People is in het nieuw gestoken. Er werd gekozen voor een nieuwe huisstijl nadat uit eigen onderzoek bleek dat de oude verpakkingen werden ervaren als saai en medicinaal. De nieuwe verpakkingen bestaan voor 82% uit plantbased materiaal en zijn 100% recyclebaar. Het verantwoordelijke designbureau is Behave Studio

Het nieuwe packaging design moet beter aansluiten op het feel good-gevoel van het merk en de positieve werking van de toegevoegde vitaminen duidelijker communiceren.
Niet alleen de packaging heeft een rebranding ondergaan, maar ook de website.

Duurzamere verpakkingen en fruit Healthy People

 

Niet alleen de verpakkingen zijn duurzamer gemaakt, maar het merk is ook druk bezig met het verduurzamen van het fruit dat gebruikt wordt voor de sappen. Op dit moment is 50% van het gebruikte fruit al duurzaam en het streven is om binnen een aantal jaren zelfs volledig duurzaam te kunnen zijn. Marketingmanager Healthy People Jiska van Rhenen: ‘Mijn team en ik zijn ontzettend trots op het eindresultaat. Het nieuwe design en materiaalgebruik past perfect bij de herpositionering van het merk en de producten. Het is weer hoog tijd om Healthy People top-of-mind te krijgen bij de consument en dat zie je terug in onze nieuwe designs. De toevoeging van de functionaliteiten zorgt ervoor dat je als consument in één oogopslag ziet welke positieve werking de toegevoegde vitamines jou geven. Daarbij vinden wij het belangrijk dat een product goed is voor mens én milieu. De nieuwe, duurzame verpakkingen en de verduurzaming van het fruit, zijn mooie stappen richting het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen. Zo draagt Healthy People bij aan een healthy planet en kan de consument er nóg meer van genieten.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken