Nieuwe website en multimediatour Mauritshuis door Dept
- Design
- 24 sep 2021 @ 09:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - WebsiteVisual id
- 24 sep 2021 @ 09:13
- Nanny Kuilboer
Het Mauritshuis heeft een nieuwe website en multimediatour in de nieuwe huisstijl. Het museum werkte samen met digital agency Dept om de kunstwerken en kennis over de collectie op een laagdrempelige, complete manier en volledig digitaal te delen, om zo een breder publiek te inspireren en het museum voor iedereen digitaal toegankelijk te maken.
De collectie van het Mauritshuis vormt de basis voor de nieuwe website en multimediatour. Martine Gosselink, Directeur Mauritshuis: ‘Personalisatie en perspectief staan voorop en kern van de website zijn de verschillende verhaallijnen, waarbij externe experts, zoals historici, schrijvers, biologen en singer-songwriters, hun blik geven op een schilderij. De online en offline ervaring lopen naadloos in elkaar; de website en app hebben veel visuele overlap en worden aangestuurd via dezelfde interface. Ook is een digitaal museumbezoek voor de internationale bezoeker toegankelijk geworden door de volledige website in tien talen beschikbaar te maken.’
Lucas Nutbey, Head of Strategy bij Dept: ‘Vanuit de ambitie om Het Mauritshuis digitaal toegankelijk te maken voor iedereen, hebben we samen een concept ontwikkeld dat het voor bezoekers mogelijk maakt om zelf te kiezen vanuit welk thema je de schilderijen wilt bekijken en wie zijn perspectief je hierop wilt hebben. Zo zorgen we dat de oude meesters ook vandaag nog relevant zijn voor een breed publiek, zowel in het museum als thuis op de bank.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlandse klederdracht op... 19-01-2023
- BMW i4: is dit de ultieme EV? 18-01-2023
- Albert Heijn organiseert packathon... 17-01-2023
- Brouwerij Achouffe lanceert... 11-01-2023
- Jysk: 'loslaten' en 'thuishoren'... 05-01-2023
- Nieuwe merk- en visuele identiteit... 04-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day