Nieuwe website en multimediatour Mauritshuis door Dept

Nieuwe website en multimediatour Mauritshuis door Dept
  • Design
  • 24 sep 2021 @ 09:13
  • 22373 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • WebsiteVisual id

Het Mauritshuis heeft een nieuwe website en multimediatour in de nieuwe huisstijl. Het museum werkte samen met digital agency Dept om de kunstwerken en kennis over de collectie op een laagdrempelige, complete manier en volledig digitaal te delen, om zo een breder publiek te inspireren en het museum voor iedereen digitaal toegankelijk te maken.

De collectie van het Mauritshuis vormt de basis voor de nieuwe website en multimediatour. Martine Gosselink, Directeur Mauritshuis: ‘Personalisatie en perspectief staan voorop en kern van de website zijn de verschillende verhaallijnen, waarbij externe experts, zoals historici, schrijvers, biologen en singer-songwriters, hun blik geven op een schilderij. De online en offline ervaring lopen naadloos in elkaar; de website en app hebben veel visuele overlap en worden aangestuurd via dezelfde interface. Ook is een digitaal museumbezoek voor de internationale bezoeker toegankelijk geworden door de volledige website in tien talen beschikbaar te maken.’

Lucas Nutbey, Head of Strategy bij Dept: ‘Vanuit de ambitie om Het Mauritshuis digitaal toegankelijk te maken voor iedereen, hebben we samen een concept ontwikkeld dat het voor bezoekers mogelijk maakt om zelf te kiezen vanuit welk thema je de schilderijen wilt bekijken en wie zijn perspectief je hierop wilt hebben. Zo zorgen we dat de oude meesters ook vandaag nog relevant zijn voor een breed publiek, zowel in het museum als thuis op de bank.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken