[interview] Live inspiratie opdoen voor de ideale verpakking

[interview] Live inspiratie opdoen voor de ideale verpakking
  • Design
  • 21 okt 2021 @ 08:00
  • 26895 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementPackaging design

Eindelijk is het zover. Dit jaar kan Packaging Innovations dan toch plaatsvinden. MarketingTribune spreekt met Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Content & Marcom bij organisator Easyfairs.

Waarom moet de lezer van MarketingTribune naar Packaging Innovations komen?
Verpakkingen spelen een belangrijke rol in het aankoopproces van de consument. Uiterlijk en functionaliteit zijn hierbij van essentieel belang. Maar wat is nou de ideale verpakking? Daarvoor kun je hier live inspiratie op komen doen. Geen gedoe met een slechte verbinding, vierkante ogen of de spanningsboog van een goudvis. Dat is na deze lange afwezigheid toch ook wel lekker.

Wat bieden jullie exposanten?
Wij verwachten dat onze experts, de exposanten, de bezoekers met veel innovatieve oplossingen zullen verrassen. Duurzaamheid zal natuurlijk een belangrijk element zijn. Alles wordt onder de loep genomen en de consument wordt hierdoor ook getriggerd om hier in mee te gaan. Onze exposanten zijn, juist in coronatijd, door blijven ontwikkelen. Nieuwe processen zijn opgestart en er is uitgebreid de tijd genomen om nieuwe facetten te implementeren. Easyfairs focust zelf ook op deze innovaties, maar ook op het netwerken en interactie. Duurzaamheid, circulariteit, out of the box design thinking en smart packaging (onder meer AR) spelen hierin een belangrijke rol.

Kun je iets vertellen over het live neuromarketingonderzoek dat plaatsvindt tijdens Packaging Innovations?
Een tof element in samenwerking met Unravel Research. Dit hebben we gedaan omdat de trends en ontwikkelingen elkaar in de retailsector enorm rap opvolgen. De eerste indruk van de consument is cruciaal, zeker omdat consumenten steeds makkelijker op een ander merk overstappen. Wij zijn erg benieuwd hoe onze community, die vanzelfsprekend al kijk heeft op de ultieme verpakking, denkt over de ideale verpakking. Wij zijn dan ook erg blij met het feit dat we dit jaar tijdens het event live neuromarketingonderzoek gaan doen, waarvan de deelnemers als eerste de resultaten ontvangen na afloop van de beurs.

Welke trends zie jij in de verpakkingsindustrie?
De laatste jaren is het zo dat niet de trends veranderen, maar wel de innovaties/ontwikkelingen die binnen deze trends plaatsvinden. Duurzaamheid is én blijft voor de komende jaren nog een belangrijk element in de keuze van je verpakking/ontwerp. Hoe leg je hierin de cohesie tussen ‘people, business, planet’? En hoe baseren grote spelers als Philips hierop hun doelstellingen? Bij duurzaamheid komt - structural - verpakkingsdesign ook steeds weer om de hoek kijken. Je wilt dat jouw product duurzaam is én duurzaam oogt. Maar aan de andere kant wil je ook dat jouw product opvalt en functioneel is. De juiste balans hierin vinden, is een uitdaging waarbij experts tijdens Packaging Innovations je op het juiste pad kunnen brengen.

WAT Packaging Innovations
WANNEER 17 & 18 november 2021
WAAR Taets Art & Event Park, Amsterdam
REGISTREREN Gratis aanmelden kan hier

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken