Groningse wintercampagne viert cultuur in stad

Groningse wintercampagne viert cultuur in stad
  • Design
  • 15 dec 2021 @ 10:17
  • 20507 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Deze winter vormen de illustraties van vijf Groningse kunstenaars de basis van een campagne voor de stad Groningen onder de noemer ‘Art is all around you’. Want kunst hangt niet alleen in musea, kunst is van iedereen en is overal te vinden, ook gewoon op straat.

In de campagne worden de culturele en artistieke hotspots van de stad gevierd. Van markante gebouwen zoals het Groninger Museum en het Forum Groningen tot evenementen, en festivals als Eurosonic Noorderslag, exposities en eigenzinnige ondernemers. De creatievelingen erachter vertellen over hun werk en over hun favoriete plekken in de stad. Van kruipdoor sluipdoor steegjes met kleurrijke streetart tot kunstroutes en galeries, cafés of arty winkels nét even om de hoek. In Groningen bruist het van de vrije geesten die hun eigen gang gaan, met de stad als hun canvas.

Vijf Groningse kunstenaars
Met de vijf werken, gemaakt door de Groningse kunstenaars Rommie Schilstra, Mara Piccione, Jan Hamstra, Megan de Vos en VAAF, verbeelden de illustratoren elk in hun eigen stijl die unieke culturele vibe van Groningen. Met deze unieke illustraties vieren we de cultuur in Groningen. De kleurrijke illustraties zijn momenteel onder meer te zien op posters en digitale schermen in het straatbeeld. Extra bijzonder is dat een volledige tram is ‘ingepakt’ met deze kunstwerken. De opvallende Groningen-tram rijdt een maand lang kriskras door Rotterdam, ook al zo’n eigenzinnige en artistieke stad en daarom de uitgelezen plek om te laten zien hoe leuk cultuurstad Groningen is.

Speciale limited edition-lijn
Daarnaast is een speciale limited edition productlijn ontwikkeld. Van elke illustratie is een eigen product gemaakt. Van een lunchbox, puzzel, trui en tas tot handgenummerde posters. En zoals het hoort met echte kunst zijn de spullen in deze lijn slechts in beperkte oplage verkrijgbaar, exclusief in de Groningen Store in het Forum en in de webshop.
Door het in de spotlights zetten van de rijke kunst- en cultuurscene van de stad Groningen wil Marketing Groningen bezoekers en bewoners inspireren gebruik te maken van het rijke aanbod van de stad op het gebied van cultuur, vrijetijd, horeca en winkelen en daarmee de cultuursector een extra hart onder de riem steken. Uiteraard binnen de mogelijkheden van de geldende corona maatregelen. Inspiratie is te vinden op visitgroningen.nl/cultuur en meer over de kunstenaars is te vinden op visitgroningen.nl/groningse-kunstenaars.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken