Lego wil meer vrouwen in design

- Design
- 21 jun 2022 @ 13:22
- 8809 x gelezen
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jun 2022 @ 13:22
- 8809 x gelezen
- Michiel van Zaane
Volgens de Lego groep vindt drie op de vijf Nederlanders nog steeds dat er beroepen zijn waarvoor mannen beter geschikt zijn dan vrouwen, en omgekeerd. Daarom zet de speelgoedfabrikant de volgende stap in de campagne ‘Get ready for Girls’.
Uitgangspunt van de campagne is dat meer vrouwen in design, ontwerp, wetenschap en technologie kunnen zorgen voor een meer inclusieve wereld. Daarom zet Lego zich in om meer vrouwen aan het werk te krijgen als productontwerpers bij het bedrijf, en werkt de groep samen met organisaties en rolmodellen die zich inzetten voor de volgende generatie vrouwen. De wereldwijde campagne is inmiddels gelanceerd en loopt gefaseerd door tot eind dit jaar. Ook in Nederland zijn inmiddels de eerste stappen gezet, met een samenwerking met verschillende Nederlandse rolmodellen en een bouwmiddag in het Legoland Discovery Centre.
‘Speelgoed zou inclusiever zijn als het team van designers achter het product ook inclusief is’, legt Esmee Kuenen, Nederlandse element designer uit. De wereldwijde campagne ‘Get ready for Girls’ is erop gericht om een positieve verandering teweeg te brengen en genderstereotypering te doorbreken. Het speelgoedmerk streeft naar de bouwers van morgen te inspireren door middel van creatief spel en leren.
Rolmodellen
Eerder ondertekende de Lego Groep de UN Women’s Empowerment Principles, waarmee ze hun engagement bevestigen om een bedrijf te zijn dat vrouwen en meisjes sterker maakt. Op Internationaal vlak werkt de Group bovendien nauw samen met het Geena Davis Institute on Gender in Media en UNICEF om ervoor te zorgen dat de Lego producten en -marketing voor iedereen toegankelijk zijn en vrij zijn van gendervooroordelen en schadelijke stereotypen.
In Nederland werkt het bedrijf samen met de online platforms van &C en verschillende Nederlandse vrouwelijke rolmodellen. Onder andere Saar Koningsberger, Jennifer Ewbank en interieurstylist Suzanne de Jong spreken zich uit voor meer vrouwen in designberoepen. Daarnaast staan er gedurende het jaar verschillende activiteiten gepland om de boodschap kracht bij te zetten. In het najaar staat er een big bang activatie op de planning, waarbij een groot podium wordt geboden aan vrouwelijke rolmodellen. De campagne wordt verder ondersteund door middel van PR, digital, influencers en social media inzet.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Lego wil meer vrouwen in design 21-06-2022
- 22 European Design Awards voor... 20-06-2022
- Nationale Bioscoopbon helemaal in... 16-06-2022
- Tambr Wij geloven dat audio elk merk... 30-05-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- 8nov 2022
Social Service Congres