[De zomer van] Jop Quirindongo: 'Ik ga binnenkort participeren in een mooi, zeer relevant en betrokken merk'

[De zomer van] Jop Quirindongo: 'Ik ga binnenkort participeren in een mooi, zeer relevant en betrokken merk'
  • Design
  • 28 jul 2022 @ 08:00
  • 13050 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idInterview

Jop Quirindongo is eigenaar van Lowres Creative Studio en specialist in visuele identiteiten. Hij is onder meer bekend van de visual identity van de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse creatieve handelsmissie die elk jaar afreist naar het Cannes Lions Festival. Jop viert, as we speak, vakantie in Thailand en mailt even met de redactie.

Waarom Thailand?
In eerste instantie zouden we een roadtrip per tuktuk maken dwars door Sri Lanka, maar vanwege de economische crisis en het gebrek aan brandstof hebben we die last minute gecanceled. In plaats daarvan zijn we naar ons geliefde Thailand gegaan. Altijd enorm fijn om hier te zijn. Dit keer zijn we voornamelijk in Noord-Thailand. Prachtige natuur, fijne mensen en het eten is subliem!

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jou verlopen?
Heel goed! Begin dit jaar ben ik van eenmanszaak naar een BV-structuur overgestapt. Het is dan toch weer even spannend of de omzet een beetje op niveau blijft. Gelukkig geen klachten wat dat betreft.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Net zoals in de eerste helft van het jaar staan er weer een hoop mooie projecten op de planning. Allemaal projecten op het gebied van visuele identiteit. Inmiddels heb ik best een aantal ‘vaste’ klanten, dus het is een goede mix van nieuwe projecten en langlopende opdrachten, waarbij ik op de lange termijn meedenk over de merkidentiteit.

Wat is het laatste nieuws?
Ik ga binnenkort participeren in een mooi, zeer relevant en betrokken merk. Vanuit mijn rol zal ik tevens verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van de visuele identiteit, de uitrol daarvan én het bewaken van de creatieve consistentie. Heel erg veel zin in en wordt vervolgd!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken