Duivelse beweging op nieuw Duvel-glas
- Design
- 27 jul 2022 @ 10:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 jul 2022 @ 10:52
- Sjaak Hoogkamer
Voor de nieuwste editie van de Duvel Collection werkt Duvel samen met Rotterdamse illustrator en DJ Franky Sticks. Wat hem betreft is beweging waar het allemaal om draait – of het nu muziekgolven, mensen op de dansvloer of lijnen op een doek zijn.
Bij iedere beweging kan er iets nieuws, iets eigenzinnigs, iets duivels ontstaan, aldus Sticks en Duvel. Het nieuwe glas is vanaf 5 september verkrijgbaar en wordt op donderdag 1 september gelanceerd tijdens een door Franky Sticks gehoste jamsessie in zijn geliefde Rotterdam.
Spelen met contrast
Franky Sticks is volgens het biermerk een echte Rotterdamse artiest. Hij is rauw, eigenzinnig, daadkrachtig en beschikt over een enorme passie voor creatie. Van jongs af aan trekken zowel draaitafels als verftubes zijn aandacht: ‘Alles wat ik doe komt voort uit een bepaalde flow. Een vibratie. Uit een behoefte om iets te maken. Het ontwerp van het glas is geïnspireerd op muziek en de optredens waar ik mijn eerste biertjes dronk. De muziek, de trillingen van de bass die door het glas en je lichaam heen vloeien. Eigenlijk de golven of life, alles wat we aanraken komt daar uit voort. Het Duvel glas is deels gevuld met bier en deels met schuim en lucht, het ontwerp met de waves speelt met dit contrast en brengt zo de zwevende karakters in beweging.’
Pionieren zit Duvel-brouwers naar eigen zeggen in de genen. Een eeuw geleden smokkelden ze gist mee uit Schotland om het eigenzinnige bier te kunnen ontwikkelen. Sinds 2007 biedt Duvel een podium aan bijzondere kunstenaars en artiesten om hun creatieve brein los te laten op dat iconische glas. Eerder gingen onder andere Piet Parra, Morrison Schiffmacher en FAKE, Franky voor.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing