[De zomer van] Helmich van Herpt: 'Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen'

[De zomer van] Helmich van Herpt: 'Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen'
  • Design
  • 16 aug 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Helmich van Herpt is creative director bij het Haagsche designbureau Snow Donuts. Voor de rubriek ‘De zomer van’ mailt hij met de redactie vanaf zijn vakantieadres.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
Sinds ik vader ben van dochter Ivy - net 1 jaar geworden - ben ik zo trots als een aap met zeven staarten. Ik wil haar aan iedereen laten zien en iedereen in de familie meent ook ‘recht’ op quality time met haar te hebben. We hebben daarom het huis van mijn ouders in de Vogezen als uitvalsbasis gebruikt. Een heerlijk rustige plek met veel wijnranken en koeienmest. Mijn broer uit Noorwegen haakte aan en van daaruit zijn we nog naar Les Abrets-en-Dauphiné gereden waar vrienden van ons zaten. Lekkers ouderwets tafelen, niet teveel doen - het was heet met een piek van 42 graden - en lekker vaak plonzen. Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen!

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jullie verlopen?
We hebben mooie klanten binnengehaald, zoals Prénatal en het Amerikaanse merk Jiffy. We merken wel dat sommige middelgrote organisaties moeten wennen aan het wel/niet thuiswerken, het weer uit lockdown komen op de nieuwe manier zeg maar, waardoor beslissingen vaker uitbleven. Dat laatste heeft trouwens ook te maken met Oekraïne. Zo werd er een project stopgezet bedoeld voor de Russische markt.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
De zomer is traditioneel nooit zo rustig bij ons. Onze fysieke studio is dat wel sinds corona: we werken veel vanuit huis of vanaf een willekeurig ander adres. We hebben een goede routine - elke ochtend stipt 9:00 uur starten we samen online op bijvoorbeeld - waardoor regelmatig een collega aanhaakt vanuit het buitenland. Onze presentaties zijn vaak cadeautjes voor opdrachtgevers, dus we geven deze maand ook enkele presentaties aan opdrachtgevers die inbellen vanuit hun vakantieadres. Wat je dan mist aan het fysiek samenzijn, krijg je terug in de vorm van open en eerlijke gesprekken van ontspannen mensen, zo blijkt. Dat zijn dan toch onverwachte cadeautjes.

Wat zit er in het vat voor het twee halfjaar?
We zijn wederom genomineerd voor enkele prijzen, daar zijn we zoals vanouds benieuwd naar. Maar weet je, ik merk dat we de laatste tijd bezig zijn met merken waar we zelf ook echt iets mee hebben, zoals Dopper, maar ook Prénatal dat samenvalt met de geboorte van mijn kleine. En dan blijkt bij het binnenhalen van Jiffy dat we hier de grootste plantenfreaks hebben werken. We zijn momenteel dus emotioneel nog wat meer betrokken dan voorheen lijkt het. Trekken nog meer samen op met onze klanten. Dat maakt me des te nieuwsgieriger naar hoe scheermesmerk BoldKing het gaat doen nu we hen helpen met de aanval op retail. Maar laat ik maar niet teveel zeggen om te voorkomen dat er iets verzuurt… ;-)

Wat is het laatste harde nieuws?
Poeh, geen idee. Dat m’n energiecontract deze maand afloopt?

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken