Designer Lenny Stöpp bij kunstplatform G-Star RAW
- Design
- 5 aug 2022 @ 08:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 aug 2022 @ 08:43
- Sjaak Hoogkamer
Al sinds de start in 1989 zijn kunst en design sterk verweven met het DNA van G-Star RAW. Onlangs lanceerde het merk een nieuw kunstplatform: The Art of RAW. Na Teun Zwets en Athena Gronti is het nu de beurt aan designer Lenny Stöpp.
G-Star RAW werkt samen met jonge creatieven aan een nieuwe serie kunstobjecten. In lijn met de duurzaamheidsinitiatieven van het merk, krijgt elke kunstenaar de vrijheid om te experimenteren met denim afval en dead stock. Het recyclen en upcyclen van denim vormt de rode draad.
Lenny Stöpp: ontwerper of wetenschapper?
G-Star’s derde samenwerking is met designer Lenny Stöpp (1994). De multidisciplinaire ontwerper heeft een serie meubels ontworpen, genaamd 'Fluff Stacks'. De reeks bestaat uit een bijzettafel, kruk en lichtobject. Zijn ontwerpbenadering doet denken aan een wetenschappelijk experiment. Stöpp ontwikkelde zijn eigen denimrecept door water, stijfsel en denim te vermengen in een industriële pulpmachine en zo een geheel nieuw materiaal te creëren. De denimpulp heeft hij in mallen gegoten en laten drogen, waarna het de basis vormde voor zijn interieurobjecten.
Komend jaar zullen er meerdere artistieke terreinen verkend worden: van glaskunst, beeldhouwkunst tot productontwerp. De eerstvolgende samenwerking is met glasdesigner Nienke Sikkema, gevolgd door ontwerpers Iwan Pol en Johanna Seelemann.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing