Fintech Backbase kondigt rebranding aan

Fintech Backbase kondigt rebranding aan
  • Design
  • 17 okt 2022 @ 13:44
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Fintechbedrijf Backbase, dat digitale platformen voor banken in de markt zet, gaat rebranden. Met de rebranding wil het bedrijf de nadruk leggen op ‘Engagement Banking’, waarmee het bedrijf zegt de klant weer centraal willen te stellen.

Backbase heeft 2.000 medewerkers en 14 kantoren wereldwijd en maakt deel uit van de dagelijkse bankervaring van meer dan 50 miljoen klanten.’Het nieuwe merk staat symbool voor de groeiende ambities, die geborgd worden in de cultuur van Backbase, en helpt banken groots te dromen, een paradigmaverschuiving te realiseren en de klant weer centraal te stellen in hun dienstverlening’, aldus Jouk Pleiter, oprichter en CEO van Backbase. ‘Ons bewezen groeimodel heeft ons gebracht waar we nu zijn, en het is tijd om onze branding aan te passen aan deze groei. Backbase is de innovatiepartner die traditionele banken en kredietinstellingen helpt om de sprong naar het platformtijdperk te maken, en we zijn nog maar net begonnen.’

Het nieuwe merk is volledig in-house ontwikkeld en het rebranding-proces vertegenwoordigt de Backbase-cultuur, waarbij 'respect voor traditie en het faciliteren van verandering centraal staan' volgens het bedrijf. ‘Met een nieuw, gedurfder logo en visuele identiteit, en een duidelijkere, scherpere messaging en missie is ons merk klaar voor de toekomst’ legt Nicole Rosanella, Backbase Director of Brand, uit. ‘Zonder te vergeten wie we zijn en waar we vandaan komen, vertellen we hetzelfde Backbase-verhaal en maken we het toegankelijk voor een veel groter publiek.’

Het nieuwe merk wordt onthuld tijdens Engage, Backbase’s jaarlijkse klantevenement. Hier komen meer dan 750 banking senior executives en technology leaders van over de hele wereld samen om stappen te zetten in hun digitale transformatie via keynotes, netwerksessies en praktische workshops.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken