Topgeschenken Nederland geeft merken nieuwe huisstijl

Topgeschenken Nederland geeft merken nieuwe huisstijl
  • Design
  • 3 okt 2022 @ 13:12
  • 11970 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Alle merken van Topgeschenken Nederland BV - Topbloemen.nl. Toptaarten.nl, Topfruit.nl en Topgeschenken.nl - krijgen vanaf 3 oktober een nieuwe huisstijl. Het thema van de rebranding is ‘verbinding’.

De rebranding moet de uitstraling moderniseren en verfrissen. Nieuw is het logo, de pay-off en het verpakkingsontwerp. De nieuwe huisstijl is ontworpen door designbureau Jo Concepts. Uit een klantonderzoek blijkt dat ‘verbinding’ als erg belangrijk ervaren wordt. De nieuwe pay-off ‘Omdat ik aan je denk’ sluit hier op aan.

Persoonlijke boodschap
Topbloemen.nl legt de focus op de ander. Aan het nieuwe logo is een spraakballon toegevoegd. Deze staat symbool voor de persoonlijke boodschap, de reden waarom jij een boeket aan een ander geeft.
De nieuwe missie draait om het verbinden van mensen door het overbrengen van een persoonlijke boodschap. ‘Dit kan met een passende attentie, hoe groot of klein dan ook’, vertelt Edwin van Arkel, oprichter van Topgeschenken Nederland. ‘Samen met een vers gebonden boeket, een ambachtelijke taart, een goed gevulde fruitkist of ander type geschenk bezorgen wij een goed gevoel, bij de ontvanger én bij jou. Dat is immers altijd de moeite waard.’

Merkwaarden
Onder de nieuwe merkidentiteit vallen vier merkwaarden: verbindend, lokaal, met aandacht en persoonlijk. ‘Onze boeketten worden met aandacht gebonden en bezorgd door onze regionale bloemisten, met verse bloemen rechtstreeks van de kweker’, aldus Van Arkel. ‘De boeketten worden bezorgd in een met water gevulde bloementas. Bij ons ben je geen nummer. Voor ons is elke klant en elk boeket belangrijk.’

Regionale bloemisten
Met de rebranding wordt meer gefocust op de regionale bloemisten. Zo hebben zij een rol gekregen in de nieuwe commercials. Meraki Content Agency is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe commercials.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken