Audi vernieuwt logo
- Design
- 18 nov 2022 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 nov 2022 @ 08:27
- Michiel van Zaane
Het Duitse automerk Audi heeft zijn logo met de vier ringen aangepast in lijn met het nieuwe, elektrische tijdperk. De ringen zijn niet meer van chroom maar zijn nu wit in een zwarte basis, waardoor ze lijken te zweven.
Merkstrateeg Frederik Kalisch: ‘Als innovatief premiummerk richt Audi zich op klanten die veel waarde hechten aan hoogwaardig design en een scherp oog voor detail. Op het gebied van merkpresentatie en productdesign zijn er op dit moment twee trends die dit zouden doorvertalen: aan de ene kant schreeuwerig en brutaal, aan de andere kant ingetogen, puur en eenvoudig.’
Designer André Georgi: ‘De puristische benadering past het beste bij Audi. Een krachtig merk wordt door de klant juist op waarde geschat als het om een zelfverzekerd maar subtiel product gaat, met discrete emblemen. Dat is bij Audi altijd zo geweest, maar wordt nu consistent doorgevoerd. Onze filosofie: elk detail moet zinvol of doelmatig zijn. Ons merklogo met de vier ringen, dat je op de voor- en achterzijde van onze modellen niet kunt missen, maakt van een Audi een Audi. Dankzij het nieuwe tweedimensionale ontwerp ogen onze vier ringen veel moderner en designvoller.’
Behalve het merklogo is ook de typeaanduiding op de auto’s veranderd. Kalisch: ‘In 2020 is de merkstrategie en corporate identity van Audi gewijzigd. Hier komt ook de nieuwe typeaanduiding uit voort, naast de tweedimensionale merklogo’s. De nieuwe typeaanduidingen passen perfect bij de nieuwe merkstrategie: meer understatement, meer verfijning.’
Georgi: ‘Voor onze modelaanduidingen gebruiken we voortaan nog maar één gestandaardiseerd lettertype. Dit is een uniek font, ‘Audi Type’. We hebben de B-stijlen gekozen om de modelnaam, motorvariant en technische uitvoering op weer te geven. De aanduiding is op alle modellen hetzelfde: in twee delen, uitgevoerd in hoogglans zwart en bij het in- en uitstappen altijd in het zicht van de inzittenden. De emblemen en het ontwerp van de auto vormen nu meer één geheel, dat nauw aansluit bij Audi’s nieuwe merkpositionering.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management