IFFR lanceert campagne voor 52ste editie
- Design
- 30 nov 2022 @ 09:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 nov 2022 @ 09:30
- Michiel van Zaane
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) heeft voor de 52e editie haar campagne gelanceerd. Hubert Bals, Cinerama of dansende tijgers in de Doelen, alles is terug te vinden in de campagne voor de komende editie in 2023.
IFFR heeft ook dit jaar weer samen met Rens Muis van ontwerpstudio 75B de visuals ontwikkeld. De laatste twee edities van IFFR beperkten zich tot digitale presentaties en een kleine selectie live-evenementen. Geïnspireerd door de visie van festivaldirecteur Vanja Kaludjercic wilde ontwerper Rens Muis een campagne creëren die de terugkeer van IFFR naar Rotterdam symboliseert en viert. Muis: ‘Eindelijk, na twee jaar van fysieke afwezigheid en online edities, kijken we uit naar een jaar waarin de filmtijgers de stad weer overnemen. We wilden laten zien dat tijdens de vertoning van honderden films op vele bekende Rotterdamse locaties, de hele stad ondergedompeld wordt in een festivalsfeer. Mensen uit de hele wereld komen samen voor de jaarlijkse ontmoeting van gelijkgestemde cinefielen. In de koude, schrale en lege winterdagen brengt het festival kleur in de straten en op de pleinen. Deze traditie maakt echt deel uit van de typische Rotterdamse vibe.’
Buiten de lijntjes
‘Ik hoop dat deze collage je uitnodigt om zelf tijgers te tekenen of in te kleuren en toe te voegen aan het ontwerp, want er is niet één bepaalde stijl of handschrift voor gebruikt’ vervolgt Muis. ‘Allerlei tekenstijlen door elkaar creëren een eenduidig beeld voor het festival. Het festival bestaat door de activiteiten en bijdragen van iedereen in de stad; van vrijwilliger tot snackkar, van DJ tot journalist, we dragen allemaal op onze eigen manier bij aan een festivalsfeer die alleen in Rotterdam te vinden is. Het festival en dit beeld gaat niet over perfect gestileerd tekenen of netjes binnen de lijntjes kleuren, maar het gaat over een collage van vele verschillende interesses en visies die in het programma tot uiting komen en een voortdurende zoektocht naar wat film en een filmfestival kunnen zijn.'
Straatposters met beelden van de campagne zullen verschillende segmenten van de tijgerstad tonen, zodat de kijker elke centimeter van dit campagnebeeld van dichtbij kan bekijken. Bekende figuren uit de poster zullen te vinden zijn op social media kanalen van IIFR.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management