Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie
Accountantskantoor RS heeft een rebranding ondergaan. Bijzonder: de fotografie is geheel vervaardigd met AI. Strategisch designbureau Wunder is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.
[marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - partners van Ideapreneurs
In deel 191 van onze successerie [marketeer] spreken we met de creatieve 'wiseman' Robbert Jansen die vandaag met co-founder en mede-creatief Paul Falla een bijzondere, nieuwe 'beweging' lanceert: Ideapreneurs, waar je moet zijn voor Small, Medium en Large ideas. 'We zien ons als hulpverleners in de goede zin van het woord.'
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes: 'Er zal veel aandacht gaan naar deze circulaire revolutie op wielen'
Jeroen Rijskamp is Marketing Manager bij Roetz Bikes, een organisatie die circulaire designfietsen produceert in samenwerking met de ‘makers’, mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is een leuk spel.’
Lenovo en SuperHeroes integreren tablet in kledinglijn
Techproducent Lenovo en SuperHeroes hebben de handen ineengeslagen met drie modeontwerpers om de Lenovo Tab Wear Collection te ontwikkelen, die Lenovo tablets fysiek integreert in outerwear.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Primark lanceert ‘full-glam’ avondcollectie met Rita Ora
Na de lancering van Primark’s eerste kledingcollectie met beroemdheid en stijlicoon Rita Ora in september, is het tweede deel van de collectie - de avondcollectie – vanaf 7 november beschikbaar.
Desperados kiest voor hervulbare flessen in horeca en retail
Daar waar veel biermerken in de retourstroom verkocht worden in een bruine statiegeldfles, wordt Desperados in een iconische, transparante fles gedistribueerd. Er is voor het merk nu een nieuwe fles ontworpen die door een verdikking in het glas hergebruikt kan worden.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
Kappersketen Brainwash lanceert vernieuwde merkidentiteit en huisstijl
Kappersketen BrainWash heeft op 30 oktober een volledig vernieuwde merkidentiteit gelanceerd. De nieuwe identiteit en bijbehorende huisstijl luidt, 17 jaar nadat BrainWash haar eerste salon opende, een nieuw tijdperk in.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
[Re:Style] Hyundai's nieuwe circulaire platform herdefinieert materialen en mode
Hyundai Motor heeft met een spectaculair event in Amsterdam 'Re:Style' in Europa gelanceerd, een nieuw circulair platform voor circulaire economie. De start van het platform omvat een samenwerking tussen Hyundai en de wereldberoemde ontwerper Jeremy Scott, die moet uitgroeien tot een circulair economisch podium.
Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Intratuin lanceert Candle Swap Stations in samenwerking met Bolsius
Voor Intratuin en Bolsius is Nationale Klimaatweek de aanleiding om in 55 filialen van Intratuin 'Candle Swap Stations' te plaatsen, waar iedereen oude kaarsresten en glazen houders kan inleveren in ruil voor korting op de aankoop van een Bolsius CleanLight-starterkit. De actie loopt van 30 oktober tot en met 19 november 2023.
Ben & Jerry’s bestickert metro van buiten én binnen
CS Digital Media introduceert samen met adverteerder Ben & Jerry’s (Unilever) de naar eigen zeggen eerste campagne in Nederland waarbij zowel het interieur als het exterieur van een metrovoertuig helemaal zijn bestickerd.
Ikea daagt studenten uit over toekomst circulaire retail tijdens DDW
Ikea daagt meer dan 100 studenten uit om de circulaire economie te stimuleren. De ‘Creative Jam’ vindt plaats op 27 oktober 2023 in het kader van Dutch Design Week in SintLucas in Eindhoven.
De Bic aansteker bestaat 50 jaar
Toen Marcel Bich in 1973 de iconische Bic aansteker introduceerde, was dat vanuit dezelfde visie als bij de Cristal pen in 1950: 'gebruikers eenvoud en plezier brengen door hen essentiële dagelijkse producten aan te bieden die betrouwbaar en betaalbaar zijn, én lang meegaan.'
Dutch Design Week 2023 - Vormgeven aan een positieve toekomst
De DDW alias de Dutch Design Week gaat van start. Vanaf zaterdag tot en met zondag 29 oktober 2023 staat Eindhoven in het teken van design, 'positief vormgeven' en innovatie. Ook voor het duurzaamheidsthema is daarom breed aandacht tijdens DDW.
Verve ontwerpt nieuwe merkidentiteit Insify
Insify, de Nederlandse insurtech voor zzp'ers en het mkb, heeft met behulp van branding en digital agency Verve hun rebranding succesvol afgerond.
Duvel brengt ode aan de 125e verjaardag van schilder René Magritte
Duvel viert dit jaar de 125e verjaardag van de Belgische schilder René Magritte. Als eerbetoon aan deze iconische kunstenaar brengt de brouwerij een limited edition bierfles uit, gebaseerd op zijn surrealistische werk: Ciel Bouteille uit 1940.
BoldlyStudio speelt in op transitie naar 3D
Boldly-XR, onderdeel van Handpicked agencies, heeft BoldlyStudio gelanceerd, een nieuwe studio die zich richt op animatie, (product)visualisatie motion capture en 3D asset creatie. De nieuwe studio is een aanvulling op Boldly-XR, dat zich richt op VR, AR, 360, metaverse en interactieve installaties.
Reinier de Graaf Gasthuis eerste ziekenhuis met eigen soundlogo
Het oudste ziekenhuis van Nederland, het Reinier de Graaf Gasthuis, is het eerste ziekenhuis van Nederland met een eigen anthem. Het nummer ‘Je ziekenhuis voor het leven’ is ontwikkeld in samenwerking met sonic branding agency Tambr en heeft als doel ‘de medewerkers en patiënten te verbinden, te verblijden en de herkenbaarheid van het ziekenhuis te vergroten.’
Van Bommel official supplier Team Jumbo-Visma
Schoenenmerk Floris van Bommel, dat al eerder samenwerkte met Autodrop en Big Green Egg,is tot eind 2025 ‘Official supplier van Team Jumbo-Visma’.
[marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
In deel 186 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week schrijver van vijf boeken en 100+ NRC-columns, schilder, docu-producer ('De Meivliegers') en artiest met daarnaast een advocatenpraktijk Hans Vos. Hij vertelt hoe hij al die ballen in de lucht houdt ('niet') en hoe je je ook zonder plan kunt ontwikkelen tot 'merk artiest'.
KNVB gaat samenwerking aan met FC88
Samen met upcyclebedrijf FC88 gaat de KNVB gebruikte voetbalkleding nieuw leven inblazen. Overtollige, maar ook niet-gebruikte KNVB-voetbaltenues, worden na een metamorfose verkocht als merchandise.
Specsavers verwent ogen voorbijgangers met muurschildering
Met een paar gigantische ogen in het straatbeeld van de Spoorstraat in Breda, een muurschildering van kunstenaar Marcus Debie, wil Specsavers de blik vangen van voorbijgangers in het kader van World Sight Day (12 oktober).
Bezoeker Kröller-Müller Museum is ‘eindkunstenaar’ in nieuwe campagne
Het Haarlemse creatieve bureau Onze Kapel ontwikkelde de crossmediale campagne ‘Kijken is een kunst’ voor het Kröller-Müller Museum, die kunst toegankelijk wil maken voor iedereen.
No Label lanceert nieuwe website en aangescherpte merkidentiteit
Het van oorsprong Amsterdamse No Label, dat mannenkleding verkoopt, opende recent winkels in Haarlem en Maastricht én lanceerde een nieuwe website inclusief aangescherpte merkidentiteit.
Cortina introduceert nieuwe fietscollectie met AI-beeldcampagne
Cortina zet AI-technologie in om de nieuwe fietscollectie te presenteren. Het fietsenmerk lanceert deze week de nieuwe beeldcampagne. De beeldcampagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Pünktlich (een P3 agency).
Eurostar begint nieuw hoofdstuk met 'Together we go further'
Sinds 1 oktober 2023 gaan Eurostar en Thalys gezamenlijk verder onder het nieuwe Eurostar. De campagne ‘Together we go further’ speelt in op het nieuwe merk.
TikTok officiële partner van GameForce 2023
TikTok is partner van GameForce 2023, de gamingbeurs die op 7 en 8 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TikTok is partner van de main stage en is aanwezig met enkele bekende Nederlandse creators.
VodafoneZiggo gebruikt 90's klassieker bij wervingscampagne
Om nieuw personeel te werven grijpt telecomprovider VodafoneZiggo terug op een ‘90’s klassieker: No Limits van het Nederlandse 2 Unlimited. Maar wel in een modern jasje.
Op wereldreis met whisky
Drankproducent Diageo heeft de ‘Spirited Xchange’, een serie speciale Schotse whisky’s, editie 2023, onthuld.
Pinguïnpad vraagt aandacht voor klimaatverandering
Creative Agency Everybody Likes Penguins vraagt met een pinguïnpad aandacht voor de klimaatverandering en start een petitie om het pinguïnpad daadwerkelijk aan te leggen.
Nieuwe corporate identity voor Online Payment Platform
Online Payment Platform (OPP), een betaaldienstverlener voor platformen en marktplaatsen, heeft een nieuwe corporate identity, ontworpen door digital branding agency Square One.
Iconische Citroën 2CV blaast 75 kaarsjes uit
Citroën viert de 75ste verjaardag van één van zijn meest iconische modellen: de 2CV. Ter gelegenheid van deze verjaardag werden acht iconische en bijzondere 2CV’s op artistieke wijze gefotografeerd in het Citroën Conservatoire. Ook duiken er bijzondere foto's van Erwin Olaf op.
Pokémon bezoekt het Van Gogh Museum
Het Van Gogh Museum zet Pokémon in het museum en online in om kinderen op een nieuwe manier kennis te laten maken met Vincent van Gogh en zijn kunst.
Kane: a band rebranded
Kane, een van de grootste rockbands uit de Nederlandse muziekgeschiedenis, maakt een comeback. Die wordt niet alleen gevierd met nieuwe muziek, een tour en een documentaire, maar ook met een nieuwe merkidentiteit.
Cultuurcentrum Nieuwe Veste kiest The Cre8ion.Lab als digitale partner
De komende jaren gaat The Cre8ion.Lab aan de slag met de digitale transitie van centrum voor diverse kunstvormen Nieuwe Veste. Er wordt gestart met de bouw van de nieuwe website.
[branded content] Design Thinking: Toepassing en Praktijk
Design Thinking wint razendsnel aan populariteit binnen commerciële organisaties, maar het is nog niet volledig geïntegreerd. In deze podcast van Studio Beeckestijn deelt Sabine Croes haar inzichten over de essentie van Design Thinking en de impact ervan op het bedrijfsleven.
Nieuwe identiteit en campagne Elevation Group
Het behalen van de hoogste kwaliteit op het gebied van I.T. Staffing, dat is waar Elevation Group voor staat: een full service partner met de labels Elevation Partners, The.NextGen en Elevation Workforce Solutions (voorheen TNG Staffing), dat als nieuw merk gelanceerd werd.
Coca-Cola introduceert nieuwe limited-edition in co-creatie met AI
Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste futuristische smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing