The Deli Garage: de kracht van een concept

The Deli Garage: de kracht van een concept
  • Design
  • 12 mei 2014 @ 08:30
  • Link
  • Edwin Visser
    Edwin Visser

    medeoprichter, directeur
    SOGOOD
  • BrandingPackaging design

Hoe verfrissend en krachtig kan een echt vernieuwend verpakkingsconcept zijn?! Neem nu bijvoorbeeld de voedingsmiddelen van het kleine Duitse familiebedrijf The Deli Garage...

De oprichter ziet een overeenkomst tussen het klussen in de keuken en in een garage. En die analogie heeft hij 100% doorgetrokken naar de naamgeving van zijn producten en het verpakkingsdesign.

Je laten inspireren door wat er op andere schappen of in andere winkels is één ding, maar er dan ook helemaal voor gaan is wel weer even wat anders. Benchmarks in andere categorieën kunnen creatief richting geven aan opdrachtgevers. Maar als het terugvertaald moet worden naar de eigen categorie sneuvelt regelmatig de intentie. Want tja, voedsel moet toch primair lekker zijn, een productshot is gewenst, de USP moet opgespeeld worden, de ingrediënten goed zichtbaar, de afstand tussen het vorige design niet te groot, de verpakking toch liever standaard, etc.

Zo niet bij The Deli Garage. We zien hier honing en chocola als lijmflessen, eetlak als spuitverf, olijfolie als motorolie en chocopasta als plamuur (inclusief spatel) en ga zo maar door. Niet alleen de naamgeving, maar juist ook de verpakkingsvormen zijn geleend uit een geheel andere categorie en consequent doorgetrokken. En daardoor kijk je met andere ogen naar deze producten en wint het merk direct je sympathie.

Hulde aan een opdrachtgever die dat aandurft en een terechte prijswinner op vele prijzenfestivals.

Edwin Visser

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken