The Deli Garage: de kracht van een concept
- Design
- 12 mei 2014 @ 08:30
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - BrandingPackaging design
- 12 mei 2014 @ 08:30
- Edwin Visser
Hoe verfrissend en krachtig kan een echt vernieuwend verpakkingsconcept zijn?! Neem nu bijvoorbeeld de voedingsmiddelen van het kleine Duitse familiebedrijf The Deli Garage...
De oprichter ziet een overeenkomst tussen het klussen in de keuken en in een garage. En die analogie heeft hij 100% doorgetrokken naar de naamgeving van zijn producten en het verpakkingsdesign.
Je laten inspireren door wat er op andere schappen of in andere winkels is één ding, maar er dan ook helemaal voor gaan is wel weer even wat anders. Benchmarks in andere categorieën kunnen creatief richting geven aan opdrachtgevers. Maar als het terugvertaald moet worden naar de eigen categorie sneuvelt regelmatig de intentie. Want tja, voedsel moet toch primair lekker zijn, een productshot is gewenst, de USP moet opgespeeld worden, de ingrediënten goed zichtbaar, de afstand tussen het vorige design niet te groot, de verpakking toch liever standaard, etc.
Zo niet bij The Deli Garage. We zien hier honing en chocola als lijmflessen, eetlak als spuitverf, olijfolie als motorolie en chocopasta als plamuur (inclusief spatel) en ga zo maar door. Niet alleen de naamgeving, maar juist ook de verpakkingsvormen zijn geleend uit een geheel andere categorie en consequent doorgetrokken. En daardoor kijk je met andere ogen naar deze producten en wint het merk direct je sympathie.
Hulde aan een opdrachtgever die dat aandurft en een terechte prijswinner op vele prijzenfestivals.
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing