De morsige man van Brand Bier

De morsige man van Brand Bier
  • Design
  • 5 jan 2015 @ 17:11
  • Link
  • Alfred Verhoeven
    Alfred Verhoeven

    directeur
    Bright Marketing Solutions
  • Visual idBranding

Ik ben geen bierdrinker. Toch werd ik de laatste tijd meerdere malen geconfronteerd met een bierreclame in YouTube. Google weet dus nog niet alles van me. Het is een commercial van Brand Bier, een puur Nederlands product dat teruggaat tot 1275 (en sinds 1989 onder de Heinekenvlag vaart). Brand - what's in a brand name?

Op YouTube zag ik de korte versie, waar dit type dorstig verlangt naar zijn eerste slok, deze naar binnen giet (in slow motion, natuurlijk, want hoe langer het duurt, hoe beter het smaakt). Dan zucht hij - van verlichting? Genot? - met zijn mond vol schuim.

Ik mag deze man niet. Hij is morsig in alle opzichten, en ziet er uit als een sufferd. Hij drinkt als een slecht opgevoed kind. Misschien geniet hij van zijn eerste slok, ik niet van de zijne. Eerlijk gezegd vind ik het smerig. En dat kleeft aan het biertje. En aan het Brand brand (ik kon het niet laten).

De langere versie is prettiger. Goed concept, waarbij hij geduldig op zijn biertje wacht, dat hij in de diepvries legt om te koelen (wat geloof ik niet de bedoeling is, smaaktechnisch gesproken). Maar het eindigt toch weer met die beschuimde mond in dat morsige gezicht. Dit brengt voor mij toch echt merkschade toe.

Brand: je hebt me niet bekeerd. Google: ik drink geen bier, dus stop a.j.b. met proberen me over te halen.
 



Alfred Verhoeven

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken