Print is dood. Lang leve print!
- Design
- 18 mrt 2016 @ 19:00
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - PrintGraphic
- 18 mrt 2016 @ 19:00
- Gastblogger
We worden er steeds weer aan herinnerd dat print dood is en dat digitaal heeft overgenomen. Maar is dit waar? Ik daag je uit eens rond te kijken in je lokale supermarkt of boekwinkel. De foto die als header van dit blog dient, werd vorige week genomen.
Ik geloof dat print een ‘doorstart’ maakt. Terwijl de vluchtige online wereld afleiding en fragmentatie biedt, blijft het heerlijk om in alle stilte te genieten van een tastbaar, samenhangend, prachtig ontworpen gedrukt product. Geen wonder dat vele jonge ontwerpers en journalisten zich storten op het creëren van nieuwe, doelgerichte magazines.
Alhoewel veel van ons werk zicht richt op internet, belicht ik in dit blog een aantal van onze recente printprojecten:
Innocity – het internationale maandblad voor wetenschap, technologie en menselijk gedrag – spreekt iedereen aan die geïnteresseerd is in innovatie. Het blad werkt wereldwijd samen met verschillende universiteiten en wetenschappelijke laboratoria.
Posterserie voor het ‘Wisdom Leaders Congress’ in Kaapstads Internationaal Conventie Centrum. Het congres probeert een nieuw soort bewustwording van hedendaags sociaal gedrag teweeg te brengen. De posters worden ook los verkocht en zijn gedrukt als zes-kleur A0 art prints.
‘Alone’ is een koffietafelboek dat Edgar Allan Poe’s meest donkere gedichten bevat. Elk gedicht in het boek heeft een sinistere typografische vormgeving en is gedrukt op dik gebrand charcoal papier. Het boek is met ijzerdraad gebonden. We zijn op zoek naar een uitgever die de vele Amerikaanse Poe-fans dit unieke exemplaar wil aanbieden.
Een aantal pagina’s uit het driemaandelijkse L'Académie Royale des Beaux-Arts de Bruxelles-magazine. Een deel gaat over David Valsijevic en was ontworpen door BHAG. Het vertelt het verhaal hoe een Baux-Arts’ cum laude olieverfstudent een internationale top-modefotograaf werd.
Mustafa Maluka’s grote, stijlbewuste portretten in olie en acrylics zijn wereldwijd bekend. Deze pagina’s uit Mustafa’s retrospectief zijn net zo krachtig als zijn schilderijen.
Deze dagbladadvertenties werven toekomstige architecten voor de universiteit van de Witwatersrand’s School of Architecture. Deel van een geïntrigeerde multimedia campagne.
Joost Hulsbosch’ BHAG Design ontwikkelt ideeën en geïntegreerde vormgeving voor alle media, print en digitaal. We doen dit voor grote en kleine opdrachtgevers en werken graag samen met mensen die net zo ambitieus zijn als wijzelf. We hebben kantoren in Amsterdam, Eindhoven en Kaapstad. www.bhagdesign.com
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
- Plus supermarkt: Plus supermarkt:... 07-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing