Apple HomePod geanalyseerd
- Design
- 3 okt 2017 @ 16:43
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Productdesign
- 3 okt 2017 @ 16:43
- Gastblogger
Merkcommissarissen Leo van Sister en Goos Eilander zijn door de jaren heen gepokt en gemazeld geraakt in het vak van innovatie en van positioneren. Zij laten graag merken groeien, maar kijken er tegelijk ook kritisch naar. Is de merkkracht nog wel voldoende aanwezig, klopt de merkpositionering nog wel en hoe is het gesteld met de innovatiekracht van het merk. De Merkcommissarissen gebruiken daarvoor een eigen ontwikkeld analysemodel en laten je iedere keer meekijken naar een merk wat op innovatiekracht getoetst wordt. Deze editie de battle of the smart speakers.
Apple HomePod, the new sound of home
Website apple: ‘HomePod is a powerful speaker that sounds amazing, adapts to wherever it’s playing, and together with Apple Music, gives you instant access to one of the world’s largest music catalogs. And with the intelligence of Siri, you control it through natural voice interaction. HomePod takes the listening experience to a whole new level. And that’s just the beginning’.
Het heeft even geduurd, maar - zoals we gewend zijn van de slimmerikken en designers in Cupertino - komt er dan ook meteen wel iets moois. De HomePod is fraai vormgegeven en technisch op een hoog niveau uitgevoerd en heeft een spraakassistent.
Branding
Zeker een mooi product van een succesvolle fabrikant. Apple voelt zich blijkbaar sterk genoeg om de HomePod zelf geen merk- of productbranding mee te geven, wel zijn eigen vormgeving.
Siri
Door ‘hey Siri’ tegen het apparaat te zeggen wordt de assistent actief en kan dan je muziekvoorkeuren instellen, maar ook bijvoorbeeld weerberichten en sportuitslagen opvragen. Dankzij de sensoren regelt Siri het juiste geluidsvolume per kamer. Het is zelfs mogelijk om met de HomePod andere slimme apparaten in huis te bedienen, dus is het meteen een stap in de wereld van domotica.
Voorlopig alleen in Amerika, VK en Australië te koop
Wat we ook gewend zijn van Apple, is dat zij eerst alleen in Amerika introduceren en pas later in Europa. De timing is best slim, met de feestdagen voor de deur. De verkooprijs van 349 dollar is stevig, maar zal voor de vele fans van Apple zeker geen probleem zijn. Wel verwonderlijk is het dat Apple de VK belangrijk genoeg vindt voor de eerste launch en de rest van Europa nog niet.
Reactie concurrentie in de maak
Apple gaat hiermee de concurrentie aan met de slimme speakers van Google, Amazon en de in Europa succesvolle Sonos. Sonos is dit keer vrij laat en komt op 4 oktober pas met hun slimme speaker, ongetwijfeld ook weer een fraai product. Hun reactie zal ongetwijfeld veel reclame zijn.
Google Home 129 dollar
Amazon Echo 150 dollar
Sonos Smart ……dollar
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing