[column] Pretty in pin #3
- Design
- 19 apr 2018 @ 09:08
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - Branding
- 19 apr 2018 @ 09:08
- Edwin Visser
Deel 3 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
De heer J. Eyssen was in 1900 de uitvinder van verduurzaamde gemalen kaas, dat geschikt was om in blik te exporteren naar de tropen. In 1905 kreeg de fabriek het predicaat ‘Koninklijk’. In de jaren ’60 kende iedereen de smeerkaas en blokkaas van dit merk.
Het is interessant om te zien in hoeveel gedaantes het merk zich presenteerde:
De diverse vormen buitelen over elkaar.
De naam Eyssen kaas wordt gestrekt, gestapeld, recht, gebogen en gekanteld gepresenteerd.
Pas na de jaren ’60 kwamen de handboeken en richtlijnen voor gebruik van een logo. Dat resulteerde in een stringente manier van omgaan met een logo. Pas redelijk recent zien we dat merken zich wederom meer vrijheden gaan veroorloven, mede veroorzaakt door de digitalisering. Handboeken worden te veel als een klemmend korset ervaren. Merken moeten nu beweeglijker zijn en permitteren zich op verschillende manieren te presenteren, afhankelijk van de drager, doelgroep en context. In plaats van consistentie is het nu de tijd van coherentie.
Sinds 2015 luidt de naam van Eyssen officieel ‘Kaptein Processed Cheese Factory’.
Dit is deel 3 van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing