[column] Vrouwen met rimpels zijn hot!

[column] Vrouwen met rimpels zijn hot!
  • Design
  • 1 nov 2018 @ 08:52
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijDoelgroepen

Volwassen en oudere modellen zijn hot. Of je nou dun, stevig, jong of oud bent met flaporen of kleine of grote borsten of heupen hebt, je mag jezelf laten zien! Zo lijkt het wel dat de mode niet meer een onaangetast beeld wil tonen maar authenticiteit.

Het modebeeld wordt steeds diverser. Je hebt steeds meer 50 plussers op de catwalk en in modecampagnes. Waar vroeger een mannequin niet ouder was dan 25 is dat nu echt wel anders. Kijk bijvoorbeeld naar Dolce & Gabbana, Jean Paul Gaultier, Céline, Bottega Veneta, L'Oréal, Calvin Klein en Lancôme.

Deze verschuiving heeft natuurlijk te maken met de vergrijzing. Het is gewoon slim om oudere mannequins in te zetten, want dan kun je je ermee identificeren. En deze doelgroep heeft simpelweg meer te besteden.

De tijd van jezelf verbergen lijkt wel voorbij. Je hoeft niet alleen superdun en een jong bloempje te zijn om vrouwelijk en aantrekkelijk te zijn en plezier te maken. Grijs haar en rimpels zijn echt en hebben hun eigen schoonheid.

We kunnen veel inspiratie putten uit 'volwassen' modellen die er goed uitzien voor hun leeftijd en die trots zijn om ouder te worden zoals Christy Turlington (49), Brooke Shields (53), Isabella Rossellini (66), Maye Musk (70), Joan Didion (83) en Iris Apfel (93).

Ze stralen persoonlijkheid uit en dat is fascinerend om te zien, want ze zijn authentiek en goed verzorgd. Dus laat je jezelf zien, onderscheid jezelf en vier je eigen schoonheid!

Carina van der Kloet
Carina Personal Styling
www.carinapersonalstyling.nl

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken