Introducties op de Horecava: Mora Lucifer, Eftelings No Meat Burger en gezonde pizza
- Food-en-retail
- 4 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InnovatieAwardsMerken
- 4 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Van 7 t/m 10 januari staat RAI Amsterdam in het teken van de jaarlijkse Horecava. Tijdens de opening wordt de Horecava Innovation Award uitgereikt. Een vakjury reikt deze prijs uit aan de beste innovatie in de branche. Ook wordt een publieksprijs toegekend aan de eigenaar van de innovatie met de meeste stemmen. Bekijk hier de 16 genomineerden en geniet vast van een kleine selectie van opvallende productintroducties.
Opvallende introducties
Mora introduceert op de beurs de Mora Lucifer. ‘Een pittige kipsnack waarmee u het nieuwe jaar vlammend van start gaat!’, aldus producent Ad van Geloven. De snack bestaat uit kip in een krokante korst, gemaakt van maïsvlokken Het product zal alleen verkrijgbaar zijn in cafetaria’s.
De Efteling introduceert de No Meat Burger en New York Pizza de La Rustica. Het zijn gerechten voor het grote publiek, geïnspireerd door het programma 'Verleidelijk Lekker' van Unilever Food Solutions. 'Even lekker als hun "gewone" tegenhangers, maar net een tikkeltje gezonder.'
Afgelopen zomer lanceerde topchef Onno Kokmeijer (Ciel Bleu Amsterdam, twee sterren) tijdens Dance Valley de actie vanuit de Verleidelijk Lekker-foodtruck. Hij trakteerde de festivalgangers op gezonder streetfood. In het najaar bezocht de foodtruck een aantal universiteiten, de Food Inspiration Days en de Foodservice Network-dag. De samenwerking met de Efteling en New York Pizza biedt nu de mogelijkheid om een groter publiek over de streep te trekken.
Coen Schelfhorst, Adjunct Directeur Horeca bij de Efteling, licht de samenwerking toe: 'Wij zijn al een tijd bezig de beeldvorming van eten en drinken in het attractiepark aanzienlijk te veranderen, bijvoorbeeld met de pijler "gezond". De samenwerking met het Verleidelijk Lekker programma biedt de Efteling de mogelijkheid gezondere foodconcepten aan onze bezoekers aan te bieden.'
Hans Miete, Directeur New York Pizza: 'New York Pizza staat vooral voor ‘erg lekker en vers’. Samen met Onno Kokmeijer hebben wij La Rustica ontwikkeld en het resultaat toont aan dat "lekker en vers" hand in hand kan gaan met "biologisch en gezond". Een mooie aanvulling op ons assortiment.'
Tijdens de opening van Horecava wordt gedemonstreerd hoe met kleine aanpassingen de gerechten van de Efteling en New York Pizza een tikkeltje gezonder zijn geworden.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing