Consumenten oriënteren zich online

Consumenten oriënteren zich online
  • Food-en-retail
  • 13 sep 2013 @ 16:11
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenConsumenten

Veel mensen oriënteren zich eerst online voordat ze in een fysieke winkel hun aankopen doen. 79% van de Nederlanders bekijkt eerst vergelijkingssites voordat ze overgaan tot de daadwerkelijke aankoop. Tegelijkertijd 'showroomt' 42%. Die kijken dus eerst in de winkel en kopen vervolgens online. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel onder ruim duizend Nederlandse consumenten.

Uit het onderzoek blijkt dat digitaal shoppen steeds gebruikelijker wordt. Het afgelopen jaar kocht 58 procent van de ondervraagden een of meerdere producten online.

De invloed van social media op het online aankoop-gedrag van Nederlanders lijkt minimaal. Vier op de vijf ondervraagde consumenten gaf aan niet of nauwelijks beïnvloed te worden doordat bedrijven die ze volgen op Facebook of Twitter iets aanraden.

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken