'Samsung volgt keuze iPhone 5 met metaal of plastic'
- Food-en-retail
- 17 jan 2014 @ 09:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatiePrijs
- 17 jan 2014 @ 09:43
- Redactie Food en Retail
Volgens het welingelichte vakblog SamMobile komt Samsung dit jaar met verschillende versies van de Samsung Galaxy S5. Vergelijkbaar met wat Apple voor de iPhone 5 heeft gedaan, zouden de Koreanen ook een dure metalen versie op de markt willen brengen en een goedkopere plastic variant.
Samsung staat te springen om de introductie van de Galaxy S5, omdat de iPhone 5s de Galaxy S4 in oktober 2013 nog voorbij ging in de internationale in verkooplijsten. Net als bij de concurrent uit Cupertino, Apple, zal ook de goedkopere versie van de nieuwe Galaxy met eveneens een 5 in de naam, niet echt spotgoedkoop worden. De 'metallic' S5 zou volgens SamMobile voor 800 euro over de toonbank of in de webwinkelmand moeten gaan, terwijl de goedkopere uitvoering zo'n 650 euro zou moeten gaan kosten. Naast over de telefoonkast weet SamMobile ook details te vermelden over het binnenwerk van Samsungs nieuwe smartphone. Zo komt er een Super AMOLED-display in met een resolutie van 2560 x 1440 pixels, een 16-megapixel camera en is het toestel uitgerust met Android 4.4 KitKat. Dat u het even weet. Over de te gebruiken processor zou nog onenigheid bestaan. De keuze gaat vermoedelijk vallen op de Exynos 6 of de Snapdragon 805, volgens Het Parool. Recentelijk wist Samsung nog te verbazen met een smartphone voor blinden.
Meer dan de helft
In totaal werden er in het derde kwartaal van 2013 maar liefst 250,2 miljoen smartphones verscheept, 45,8 procent meer dan dezelfde periode in 2012. Inmiddels is 55 procent van alle telefoons wereldwijd een smartphone, aldus onderzoeksbureau Gartner. Samsung bleef in het derde kwartaal van 2013 ruimschoots de grootste smartphonefabrikant en wordt ook daar gevolgd door Apple, met 12,1 procent marktaandeel wereldwijd. Door de iPhone 5s en 5c zal dat aandeel in het vierde kwartaal aardig hoger zijn, maar vanaf de introductie van de Galaxy S5 worden de kaarten online en in de telefoonwinkels opnieuw geschud. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Nokia
- Apple
- Cupertino
- Android
- Korea
- iOS
- Samsung
- Gartner
- iPhone 5
- marktpenetratie
- imitatie
- SamMobile
- Windows Phone
- smartphone
- aandeel
- Samsung Galaxy S5
- Geert Mol
- Steve Jobs
- export
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing