[Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

  • Food-en-retail
  • 14 feb 2014 @ 00:04
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingZakelijkCommunity

In onze rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Niels Verhoeven. Hij is manager new business development (NBD) bij Blogmij (site: www.blogmij.nl) en geen onbekende in de online wereld. Naast Blogmij richtte hij een social mediabureau Dorst & Lesser op en Social1nfluencers, een bureau voor zogeheten 'YouTube Creators'. Blogmij richt zich op 'influencers marketing', dus marketing via bloggers, en dat lijkt erg goed te gaan.

1. Stel je zelf graag voor
'Wij zijn sinds 2007 het grootste influencers netwerk van Nederland. Onze influencers zijn online celebraties welke in de online wereld een groot aanzien hebben. Dit gaat niet alleen om het bereik van hun weblog maar om alle social media kanalen die deze influencers beheren. Immers is niet alleen het bereik belangrijk van hun weblog maar ook de interactie met de doelgroep via hun social kanalen en de invloed die ze daarmee uitoefen op de doelgroep.'

2. Vertel graag iets meer over Blogmij.
'Wij vertegenwoordigen meer dan 1.500 influencers. Als agency bieden wij merken de mogelijkheid een commerciële samenwerking aan te gaan met online influencers die actief zijn op Instagram, Twitter, Facebook, Google+, Weblog en YouTube. Wij maken deel uit van The Storytellers Amsterdam.com. Dat is een coöperatie van online bedrijven die samenwerken om het gebied van online marketing, allen gevestigd aan de Passeerdersgracht in Amsterdam waar wij merken helpen op het gebied van; social mediastrategie, community management, activaties, influencers marketing en contentproductie.'

3. Wat kan je als marketeer precies in de commerciële blogmarkt?
'Influencers marketing biedt merken de mogelijkheid om via influencers hun merkverhaal te laten vertellen aan hun doelgroep. Maar hierbij is het belangrijk dat een merk de influencer te vrijheid geeft om het merkverhaal te vertalen naar de taal van de influencer en haar doelgroep. Als online marketeer, online mediaplanner of creatief is het dus belangrijk om in de wereld van de online influencers te duiken om te begrijpen wat er in deze wereld speelt en of er kansen liggen voor het merk. Als Blogmij helpen wij merken om deze kansen te vinden en hier op een authentieke manier op in te springen. Voor online marketeers, mediaplanners en/of creatieven vraagt dit om meer betrokkenheid en tijd dan bij een standaard banner-campagne. Een goed voorbeeld van marketingcampagne waarbij influencers zijn ingezet is de nazomer-look campagne van Yves Rocher. Dit merk heeft vier vrouwelijke influencers vanuit het Blogmij ingezet die de gehele campagne op zich namen.'

4. Hoe gaan jullie verder?
'Medio 2014 zal Blogmij ook in andere Europese landen worden gelanceerd. Hier mee vervullen wij de wens vanuit onze klanten en de influencers die in andere landen actief zijn. Een paar keer per jaar geven wij workshops omtrent influencers-marketing waarbij wij merken en influencers bij elkaar brengen en elkaar laten inspireren. In maart is de volgende. Belangstellende lezers van MarketingTribune kunnen zich melden.'

tekst: PvWK

www.blogmij.nl













Dit is het dertiende interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail.


 

Niels Verhoeven

Eerder publiceerden wij in deze serie:

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit - Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer - schrijver


10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur Marketing & Innovatie Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl














4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'


Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken