[Update] Geveerde dansgroep voor Heineken en sambashirt WK
- Food-en-retail
- 17 apr 2014 @ 18:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActivatieWK Voetbal
- 17 apr 2014 @ 18:56
- Redactie Food en Retail
Spannende momenten zojuist in Strand Zuid Amsterdam, waar goochelaar Hans Klok het nieuwe WK voetbal-gadget onthulde voor biermerk Heineken. In een Holland Heineken House-achtige entourage, bleek de verentooi inderdaad te worden ingezet: een in oranje/Heinekengroene veren gehulde sambagroep gaat de concurrentie met de Bavariajurkjes aan. Voor consumenten volgt -verrassing- het 'sambashirt'. Hier ook de nieuwe commercial.
De dansgroep beschikt over een schitterende verentooi en branding van Heineken. Verder wordt een WK commercial gelanceerd (zie onder), gemaakt door Wieden + Kennedy Amsterdam, dat TBWA\Neboko in Nederland heeft opgevolgd als themabureau, waarin op een spetterende wijze talloze typische Nederlandse beelden zijn verweven. Zoals Hans Klok, een ijsbaan, een op hol slaande molen, de geveerde dansgroep en uiteindelijk een gebeeldhouwde Dennis Bergkamp, die als een Jezus Christus op het Suikerbrood te Rio omhoog rijst. Daarnaast kunnen consumenten sparen voor een t-shirt in de kleuren oranje en Heineken-groen.
Verentooi en shirt
Aanvankelijk werd gedacht dat ook consumenten een samba-verentooi kregen van Heineken, na een presentatie bij AH Zaandam, al werd dit doort Heineken-watchers wel als een zeer gewaagd feminien gadget beschouwd. 'Een mannelijke Oranjefan met zo'n verenmuts? Dat durven we nog niet in Holland.' Vanwege de voorpubliciteit op MarketingTribune rond Heineken besloot Jupiler zijn WK-actie een dag eerder te presenteren.
Vanaf 5 mei verkrijgbaar
Het werd dus het Heineken sambashirt. De grap is dat hierin een soort sambaballen verwerkt zijn, wie zich beweegt maakt muziek. Hiermee is het shirt een nieuw 'geheim wapen' voor de Oranje-supporters. 'En je kan het ook als hoofdtooi dragen', zoals een van de aanwezigen terecht opmerkte. Op social media start de brouwer een campagne om selfies te maken, met de hashtag #sambaselfie. Vanaf 5 mei is het sambashirt in de Nederlandse retail verkrijgbaar. (PvWK)
Het sambashirt
Het met veren getooide Heineken WK-dansteam
fotografie: MarketingTribune
Credits commercial
Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Directors: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Andy Parsons
Copywriter: Fred Rodwell
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen
Production Company: Biscuit Filmworks London
Regisseur: Jeff Low
Editing: Cut and Run London
Post Production: MPCAudio
Post: 750MPH LondonMusic (remix) Schmooz Paris
Online activatie: TBWA\Nederland
Premium: Brandpremiums
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Heineken
- HHH
- activatie
- AH
- sponsoring
- Bavaria
- trommelhoed
- verentooi
- brouwerij
- WK voetbal
- Jupiler
- WK
- alcohol
- sambashirt
- Strand Zuid
- bier
- carnaval
- pilsje
- WK 2014
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers