Reactie KLM op blog Paul Moers van 8 april: 'Come fly with us!'

Reactie KLM op blog Paul Moers van 8 april: 'Come fly with us!'
  • Food-en-retail
  • 22 apr 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRSamenwerkingKlanten

Bastiaan Hoogendoorn (VP Marketing KLM Nederland) maakt naar aanleiding van het kritische blog van Paul Moers 8 april jongst leden op MarketingTribunes platform Food&Retail namens KLM een wel zeer bijzondere geste. Hoogendoorn: 'In de eerste plaats wil ik de heer Moers hartelijk danken voor zijn interesse in KLM en de moeite die hij heeft genomen om over KLM te schrijven. Reacties van klanten op ons product zijn de beste manier om scherp te blijven en bij te sturen waar nodig. De lat kan hierin wat mij betreft niet hoog genoeg liggen, en juist daarom is er altijd ruimte voor verbetering.'

Klik hier voor de betreffende column van Paul Moers

Vervolg reactie Bastiaan Hoogendoorn:

'Ik wil dan ook graag reageren op de weblog van de heer Moers (‘KLM kan meer van supermarkten leren’ 8 april j.l..). De vergelijking tussen supermarkten en een wereldwijd opererende vliegtuig maatschappij is moeilijk te maken. Zowel concurrentie, product en services zijn wezenlijk anders in de luchtvaart. Een van de onderdelen waarin beide industrieën wel raakvlak hebben is het centraal stellen van de klant, zo zegt de heer Moers terecht. Niet voor niets heeft KLM de klant hoog in het vaandel staan. Daarom proberen we iedere dag weer met vele collega’s de KLM ervaring van begin tot eind op een niveau te houden dat het predikaat Koninklijk verdient.

Hoewel ik van mening verschil over de genoemde voorbeelden uit de tekst van de heer Moers, heeft mijn betoog niet het doel al deze voorbeelden te proberen te weerleggen. Omdat ik vertrouwen heb in ons product en service, geef ik er de voorkeur aan de heer Moers uit te nodigen om samen met mij het KLM product en alles wat daarbij hoort zelf te ervaren.

Ik hoor graag welke Europese stad hoog op het verlanglijstje staat van Dhr. Moers. De kosten voor een Europees retourticket, al vanaf 99 euro bij KLM, zijn natuurlijk voor mijn rekening. Om een goed oordeel te kunnen vormen wil ik de heer Moers dan wel uitnodigen om de complete customer journey te ervaren en dus online zijn Economy Comfort stoel te boeken, in te checken via de KLM-app, vervolgens zijn bagage af te geven bij de ‘Self service baggage drop-off’, of natuurlijk gratis handbagage mee aan boord te nemen als Flying Blue-lid. Natuurlijk kan hij dan ook via Twitter of Facebook eventuele vragen stellen die binnen een uur beantwoord zullen worden – maar aangezien ik erbij zal zijn, mag hij dat natuurlijk ook gewoon aan mij doen. Eenmaal aan boord of op bestemming kunnen we dan bijpraten over vernieuwende campagnes zoals Space en Disney Planes en innovatieve projecten als Meet and Seat en Wannagives die KLM de afgelopen jaren niet onbelicht hebben gelaten.

Vriendelijke groeten,

Bastiaan Hoogendoorn
VP Marketing KLM Nederland


Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken