Hup Holland Hamsters scoort goed tijdens WK

Hup Holland Hamsters scoort goed tijdens WK
  • Food-en-retail
  • 23 jun 2014 @ 12:03
  • 17767 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK Voetbal

De campagne Hup Holland Hamsters van Albert Heijn is het meest bekend en krijgt tevens de hoogste waardering van het Nederlandse volk tijdens de WK. Dat blijkt uit onderzoek van Centron en Sports Intelligence, in opdracht van BNR Brasil en sportmarketingbureau Triple Double.

Albert Heijn heeft er dit jaar voor gekozen om de bekende hamsters in te zetten tijdens het WK: de Hup Holland Hamsters. Albert Heijn mag als sponsor van de KNVB in zijn reclame-uitingen als enige supermarkt gebruikmaken van de spelers van het Nederlands Elftal en de coach. Zodoende zijn o.a. coach Louis van Gaal en de spelers Bruno Martins Indi en Daley Blind terug te zien in de commercial.

Uit het online onderzoek van Centron en Sports Intelligence blijkt dat de Hup Holland Hamsters-campagne van Albert Heijn het meest bekend is onder boodschappers van 20 tot 54 jaar. Ruim driekwart van de respondenten (78%) noemt spontaan Albert Heijn als gevraagd wordt welke supermarkt-WK-campagne ze kennen. De campagne van Jumbo wordt door 69% van de ondervraagden spontaan genoemd, voor de campagne van Plus Supermarkten ligt dit percentage op 38%.

Als gevraagd wordt naar de waardering van de commercials komt Albert Heijn wederom als winnaar uit de bus. De commercial van Albert Heijn wordt gemiddeld gewaardeerd met een 7,2. De commercials van Jumbo en Plus Supermarkten worden veel lager gewaardeerd, met respectievelijk een 6,3 en een 5,5 gemiddeld. Meer dan de helft van de respondenten geeft dan ook aan dat de Hup Holland Hamsters-campagne van Albert Heijn hen het meest aanspreekt. (bron: Sports Intelligence)


Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken