[Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

[Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
  • Food-en-retail
  • 1 aug 2014 @ 00:01
  • 18153 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantWinkelen

In het 34ste deel uit een serie van 100 van onze rubriek Ondernemer van de Week -over opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Kim Harmsen. zij is marketing director van kledingmerk SuperTrash. Onder het motto ‘Die komt er wel’ lanceerde zij met haar team voor SuperTrash Girls samen met... Campina een kinderkledingcollectie. Nu volgt ook de jongenslijn. Over deze opmerkelijke samenwerking willen we meer weten.

1. Stel je zelf graag voor en vertel wat je binnen SuperTrash Girls en binnen de samenwerking met Campina doet?
Als marketing director van SuperTrash ben ik verantwoordelijk voor de internationale marketing en communicatie van het merk en zijn sub-lijnen, zo ook SuperTrash Girls, hierna te noemen 'ST. Girls'. Binnen het marketingteam is de marketing manager van ST. Girls nauw betrokken geweest bij de samenwerking. Ik heb vanuit mijn rol het project overzien.

2. OK, de Campina case. Kun je ingaan op het hoe en waarom van de campagne?
Onder het motto ‘Die komt er wel’ lanceerden Campina en ST. Girls samen een kinderkledingcollectie, die vanaf 25 juni exclusief te verkrijgen is via het in 2014 gelanceerde Eurosparen platform, het spaarprogramma van Campina. Speciaal voor deze samenwerking komt ST. Girls nu ook met een Boys collectie voor jongens in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. De ‘Cool to school’ items uit de ST. Girls en Boys collectie zijn exclusief via Eurosparen te verkrijgen tegen een aantrekkelijke prijs.

3. Werken ST. Girls en Campina hiervoor met bureau(s)?  Wat ging er goed en eventueel minder?
We hebben voor deze samenwerking met meerdere bureaus samengewerkt. TBWA\, Het PR Bureau, PRSTUNT, Spice PR etc. Vanuit SuperTrash zij wij gewend ontzettend veel intern te bedenken en uit te werken. Behalve met PR-bureaus werken wij weinig met externe bureaus. Dit omdat bij ons de overtuiging leeft dat we ontzettend veel talent is huis hebben. Daarnaast heeft juist de samenwerking met bovenstaande bureaus ons doen inzien dat een frisse blik ook vaak nieuwe invalshoeken met zich mee brengt.

4. Is de hippere (premium) mode markt in Nederland volgens jou een ingewikkelde, licht graag toe?
Wij begeven ons met zowel SuperTrash als ST. Girls in het midden hoog segment. We zouden liegen als we zouden zeggen dat wij de crisis de afgelopen periode niet hebben gevoeld bij onze retailers. Maar wij geloven sterk in het feit dat zowel SuperTrash als ST. Girls crisis-proof zijn omdat we mooi product leveren voor een toegankelijke prijs. Daarnaast denk ik dat we met de samenwerking tussen Campina en ST. Girls ook een hele mooie stap hebben gezet. Juist door Eurosparen maken we de ST. Girls collectie nog toegankelijker voor de Nederlandse markt.
 

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
De samenwerking heeft een ST. Girls en ST. Boys collectie opgeleverd met het thema ‘Cool to School’. De collecties bestaan respectievelijk uit tien en acht stuks, zoals winterjassen, sneakers, longsleeves, skinny en denim jeans en schoenen en is verkrijgbaar in de maten 128-176 en schoenmaat 34-39. De collecties zijn geïnspireerd op de samenwerking met Campina. Zo is er een "My Milky Way" longsleeve voor meisjes en een "Fresh like Milk" hoodie voor de jongens. Het Eurosparen programma telt inmiddels ruim 650.000 spaarders. We verwachten dan ook dat onze samenwerking een succes zal worden.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder, wordt de samenwerking voortgezet?
We hopen natuurlijk dat de ‘Cool to School’ collectie straks ook echt terug te zien is op de Nederlandse schoolpleinen. Zowel bij meisjes als bij jongens. Het ontwerpen en produceren van de ST. Boys collectie was eenmalig en speciaal ontwikkeld voor de samenwerking met Campina. ST. Girls komt in het najaar weer gewoon met een Girls collectie voor meisjes van 4 tot 16 jaar oud.

7. Nog ander nieuws over ST. Girls te melden?
ST. Girls is nog steeds ontzettend groeiende, met name internationaal! Er liggen genoeg spannende plannen voor ons. Maar de focus ligt met name op internationale groei en naamsbekendheid.
 

tekst: Peter van Woensel Kooy

Zie hieronder de links naar eerdere interviews


SuperTrash-marketeer Kim Harmsen 


Campagnebeeld SuperTrash / Campina-collectie 2014
 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] - Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] -  Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] - Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] -  Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] - Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken