HelloFresh kiest Helder voor tv-campagne

 HelloFresh kiest Helder voor tv-campagne
  • Food-en-retail
  • 7 aug 2014 @ 08:25
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodTelevisie

Met de eerste tv- campagne wil HelloFresh de stap naar het grotere publiek maken. Voor de mediastrategie, inkoop, uitrol en creatie van de TV commercial kiest HelloFresh voor samenwerking met Helder Marketing Services. Met behulp van een recente investering van 50 miljoen dollar denkt HelloFresh in 2015 één procent van de Nederlandse huishoudens te kunnen bedienen.

Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Nederland dacht in 2012: ‘Elke week een box met boodschappen voor gezonde maaltijden thuis bezorgd krijgen? Dat moet in Nederland ook kunnen.’ De genoemde investering is afkomstig van  Inside Venture Partners uit New York en van Phenomen VC.

Nationale televisie
HelloFresh is in zeer korte tijd gegroeid. Dit is gelukt door enthousiaste klanten en een mix van meerdere kleinschalige marketingactiviteiten. Ook communiceerde HelloFresh via doelgroepgerichte tijdschriften, flyers, folders en interviews. Nu is het tijd om dit succes voort te zetten via het grote tafellaken: nationale televisie.

GRP en bereik
Helder schreef de strategie, ontwikkelde de creatie en zorgt van kop tot staart voor de uitrol van de campagne. Geavanceerde methodes voor attributie van online effect aan TV reclames maakt dat optimaal kan worden gestuurd naar ROI. Media Director Jos Lakeman legt uit: ‘We koppelen online visits, leads en conversie aan de tv-spots. Dat geeft een nauwkeurig beeld van de kosten per visit, lead of conversie. De prestaties van zenders, tijdvakken, genres, spotversies, etc. worden zo voor ons inzichtelijk. Die kennis gebruiken we vervolgens om TV campagnes te optimaliseren. De KPI’s waar meer traditionele mediabureaus op sturen, zoals GRP’s en bereik, zijn in onze analyses dus ondergeschikt. Wij analyseren meteen het effect van het bereik, niet slechts de omvang ervan.’

Duitse vertaling commercial
Naast de mediastrategie werd Helder ook ingeschakeld voor de creatie van de televisiecommercial voor Nederland. Frederiks vertelt: ‘Vanaf het moment dat we voet op Nederlandse bodem zette is Helder al een heel prettig klankbord voor HelloFresh.'

Lukkien
De commercial belicht  het zelf koken en de gezonde producten en het gemak en de service die HelloFresh met de maaltijd boxen biedt. De creatie werd door productiebedrijf Lukkien visueel vertaald en geproduceerd. Vanaf half augustus is HelloFresh te op de televisie.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken