Kansen voor marketeers fietsenmerken
- Food-en-retail
- 1 sep 2014 @ 09:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PolitiekPrijsProductdesign
- 1 sep 2014 @ 09:36
- Redactie Food en Retail
De werkkostenregeling bij de aankoop van een fiets wil het kabinet afschaffen. Wie overweegt een fiets te kopen met belastingkorting via zijn baas, moet dus opschieten. Marketeers van fietsenmerken kunnen hier op inhaken. De populaire 'bedrijfsfiets' is volgens branchevereniging Bovag goed voor 20 procent van de verkochte fietsen. Een 'bedrijfsfiets' op de valreep aanschaffen kan een flinke besparing opleveren. Dit biedt fietsmerken de kans om hun omzet de komende maanden een impuls te geven.
Staatssecretaris van Financiën Eric Wiebes (VVD) schreef aan de Tweede Kamer dat hij de zogeheten werkkostenregeling wil versimpelen. In zo'n werkkostenregeling staan de spelregels voor het geven van belastingvrije vergoedingen, zoals kerstpakketten. Wiebes wil met de nieuwe regeling de administratieve druk op overheid en bedrijven verlichten. Per 1 januari 2015 moet de regeling verplicht worden voor elke werkgever. Bovendien scheelt het dure benzine of een kaartje voor het openbaar vervoer.
Mobieltje of laptop
Voor bedrijven wordt het wel makkelijker om werknemers een mobiele telefoon of laptop van de zaak te geven. Zo hoeven werkgevers niet meer aan te tonen dat werknemers hun laptop minimaal voor 90 procent zakelijk gebruiken. Het plan kan na Prinsjesdag nog sneuvelen in de Tweede Kamer, maar werknemers die nog voordelig een fiets willen kopen en het zekere voor het onzekere willen nemen, kunnen dat het beste nog dit jaar doen.
Goedkope fiets
De fietsplannen zijn financieel aantrekkelijk, omdat werknemers via hun werkgever de kosten van een fiets kunnen aftrekken van hun brutoloon. De fiets wordt dus deels betaald met geld dat anders naar de fiscus gaat: iemand die in de hoogste belastingschijf valt, van 52 procent, betaalt 48 procent van de tweewieler zelf. Dat scheelt op een fiets van 600 euro liefst 312 euro.
Werknemers van bedrijven die een fietsplan hebben, kunnen eens per drie kalenderjaren fiscaal voordelig een fiets kopen. Er gelden wel enkele voorwaarden. Zo moet de tweewieler ten minste op de helft van de werkdagen worden gebruikt. Dat kan voor het gehele woon-werkverkeer zijn, of voor een gedeelte ervan. Bijvoorbeeld om van huis naar het treinstation of de carpoolplek te fietsen.
Onderhoud en diefstal
Het fiscale voordeel geldt voor fietsen tot 749 euro. Is de fiets duurder dan moet het bedrag boven de 749 euro betaald worden zonder belastingaftrek. Werknemers mogen ook elke drie jaar maximaal 246 euro uitgeven aan accessoires en onderhoud. Een diefstalverzekering is ook aftrekbaar.(Bron:Elsevier.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing