Voedselbank Arnhem krijgt 15 duizend komkommers
- Food-en-retail
- 1 sep 2014 @ 12:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActiesFoodSocial media
- 1 sep 2014 @ 12:08
- Redactie Food en Retail
Honderden consumenten die samen een vrachtwagen vol komkommers kopen voor de voedselbank: dat is de actie #VoedselDank, een idee van Stichting Boerenfluitjes. Na drie weken actie op social media is de komkommervrachtwagen bijna vol. De groente komt rechtstreeks van de teler en #VoedselDank betaalt de echte kostprijs. Woensdag gaat de vrachtwagen rijden. Van Bodegraven naar teler Jan Hogervorst in Pijnacker om de komkommers te laden en daarna door naar het voedselbankdistributiepunt in Arnhem.
De vrachtwagen voor het transport is geschonken door Van Tol Retail uit Bodegraven. Nadat de komkommers zijn opgehaald bij de teler in Pijnacker rijdt de vrachtwagen naar het voedselbankdistributiepunt Arnhem. De voedselbank verspreidt de komkommers zelf verder richting Meppel en Deventer.
Russische boycot
Stichting Boerenfluitjes heeft op social media een groot netwerk van mensen met waardering voor voedsel en het platteland. Toen #VoedselDank drie weken geleden het licht zag, was de Russische boycot van Nederlandse waar nét begonnen. Er waren nog geen compensatieregelingen en het overschot aan groente dreigde te worden doorgedraaid. Boerenfluitjes besloot - samen met veel consumenten - te voorkomen dat goed voedsel weggegooid zou worden.
Hartveroverend
Ester Broug van Stichting Boerenfluitjes vroeg consumenten om een tientje te storten om gezamenlijk een hele vracht komkommers op te kopen. Rechtstreeks bij de teler en tegen kostprijs. Honderden consumenten reageerden op de oproepen op Twitter, Facebook en Pinterest. Ze deelden de berichten massaal en gaven gul. De actie kreeg overal veel positieve en enthousiaste reacties. De Volkskrant noemde de actie ‘Hartveroverend’.
Negen pallets
Boerenfluitjes heeft inmiddels genoeg geld voor ruim negen pallets. Dat zijn meer dan 15.000 komkommers! Het uiteindelijke aantal komkommers wordt de dag voor vertrek bepaald. Geld dat binnenkomt nadat de vrachtwagen gevuld is, gaat naar de voedselbank. Momenteel doen 35 duizend huishoudens wekelijks een beroep op een voedselpakket. Deze actie helpt de voedselbanken om hun groeiende aantal klanten van volwaardige en gezonde voeding te voorzien.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing