Zalando bereidt beursgang voor
- Food-en-retail
- 18 sep 2014 @ 13:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkE-commerceWeb
- 18 sep 2014 @ 13:50
- Redactie Food en Retail
De Duitse etailer Zalando heeft bekend gemaakt naar de beurs in Frankfurt te gaan. Doel is om tussen de 507 en 633 miljoen euro op te halen, oftewel 18 tot 22,50 euro per aandeel. Beleggers in Duitsland en Luxemburg kunnen vanaf vandaag intekenen voor de beurslancering op 1 oktober.
Zalando brengt een belang van maximaal 11,3 procent naar de beurs in Frankfurt. Het modeconcern geeft daarvoor 24,5 miljoen nieuwe aandelen uit, waardoor de huidige eigenaren hun aandeel behouden. De opbrengst van de beursgang zal Zalando gebruiken om te investeren in verdere groei. (Bron: RTL Nieuws)
Waardering
De waardering van Zalando komt uit op maximaal 5,6 miljard euro, waar analisten eerder uitgingen van zo’n 7,5 miljard. De etailer schreef in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst zwarte cijfers. Het bedrijfsresultaat kwam uit op twaalf miljoen euro bij een omzet van 1,05 miljard euro.
Andere investeerders
Tot nu toe investeerde Scottish Mortgage Investment Trust Plc 127 miljoen in Zalando. De grootste aandeelhouders is het Zweedse Kinnevik, dat een belang houdt van 31,6 procent.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing