Coca-Cola komt in januari 2015 met natuurlijk gezoete variant 'life'
- Food-en-retail
- 16 dec 2014 @ 11:32
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingInnovatie
- 16 dec 2014 @ 11:32
- Redactie Food en Retail
Coca-Cola kleurt vanaf januari 2015 de frisdrankschappen door heel Nederland niet louter meer rood, met de introductie van 'Coca-Cola life'. De eerste blikjes van deze nieuwe colavariant rollen van de band in de Nederlandse Coca-Colafabriek in Dongen, Noord-Brabant. Coca-Cola life is gezoet met ingrediënten van natuurlijke oorsprong en bevat een derde minder suiker en calorieën. Het blikje wordt opvallend groen.
Met de introductie van deze innovatie biedt Coca-Cola consumenten meer keuze uit producten met minder calorieën. Coca-Cola life is de eerste nieuwe introductie binnen het Coca-Colaportfolio sinds de komst van Coca-Cola Zero op de Nederlandse markt in 2007. De nieuwe innovatie van Coca-Cola profiteert van de ontwikkelingen op het gebied van zoetstoffen. Coca-Cola life is ook gezoet met het extract van steviablad, de natuurlijke zoetstof van de Zuidamerikaanse steviaplant.
Lokale productie
78% van de Coca-Colaproducten die in Nederland wordt verkocht, wordt in de productievestiging in Dongen, Noord-Brabant, gemaakt. Dat zal dus ook voor Coca-Cola life gelden. De Nederlandse Coca-Colafabriek zal de productie van de verschillende verpakkingen voor haar rekening nemen, meldt het merk. De nieuwe variant past in een trend binnen cola-producenten: ook Pepsi kwam onlangs met een vernieuwde stevia-variant. Submerk Fanta van The Coca-Cola Company experimenteerde in Frankrijk al jaren terug als een der eerste frisdranken met stevia, vooruitlopend op de discussie over suikerreductie. Consumenten keren zich in steeds grotere mate af van de enorme suikerhoeveelheden die aan allerlei drankjes en aan voedsel worden toegevoegd. Grote merken nemen hierin nu steeds vaker hun veranwoordelijkheid. Meer informatie over Coca-Cola life vindt u hier. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- groen
- stevia
- consumentenbewustzijn
- Schiedam
- blikjes
- Nederland
- introductie
- Coca-Colafabriek
- innovatie
- Noord-Brabant
- life
- Pepsi
- Fanta
- suiker
- Dongen
- Coca-Cola Company
- frisdrank
- productie
- Coke
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing