Simon Lévelt groeit naar 42 winkels

Simon Lévelt groeit naar 42 winkels
  • Food-en-retail
  • 20 jan 2015 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMerkenKlantWinkelen

Simon Lévelt opende in 2014 vijf nieuwe koffie- en theespeciaalzaken. Inmiddels heeft de retailer 42 vestigingen. Ook de omzet van de Nederlandse winkels maakte een totale groei door van 6,9 procent. Dit komt - exclusief nieuwe winkels - neer op een groei van 2,9 procent. Het geheim van het succes is volgens Simon Lévelt de focus op het product, zonder daar allerlei franje omheen te verzinnen. Zo meldt het persbericht.

Simon Lévelt zegt te geloven in pure, echte en eerlijke producten en consequent te kiezen voor kwaliteit, zonder concessies te doen. Niet alleen als het gaat om de koffie en thee die zelf wereldwijd wordt ingekocht bij koffieboeren en theeplantages, maar ook als het gaat om de eigen organisatie. Daarom heeft Simon Lévelt in 2014 een herstructurering in gang gezet die – zo wordt gemeld - nu al haar vruchten afwerpt.

Veranderend consumentengedrag
Als retailondernemer houdt Simon Lévelt het veranderend consumentengedrag nauwlettend in de gaten. Zo wordt koffie- en theedrinken tegenwoordig beleefd als een ‘quality moment’. Een klein verwenmoment en cadeautje voor jezelf: thuis, op ’t werk of onderweg. Trends waar met het productaanbod snel op ingespeeld wordt. Met succes – zo meldt het persbericht - want in 2014 steeg de koffieomzet van Simon Lévelt met 5,1 procent en de theeomzet met 12,3 procent.
Simon Lévelt biedt klanten niet alleen 24 uur online winkelgemak met de webshop, maar ook een echte koffie- en theebeleving in de winkel. Cruciaal, zo meent de koffie- en theehandelaar, want bij koffie en thee gaat het om zien, ruiken en proeven.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken