Initiatief AH Moestuintjes dankbaar overgenomen door tuincentra, omroep en blogs - AH vindt dat prima

Initiatief AH Moestuintjes dankbaar overgenomen door tuincentra, omroep en blogs - AH vindt dat prima
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2015 @ 10:45
  • 12004 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesActivatie

Tuincentra, een tv-programma en tuinierblogs nemen het stokje over van de succesvolle 'Moestuintjesactie' die Albert Heijn bedacht en onlangs afrondde. Bij aanschaffen in de winkel vanaf vijftien euro in AH, kreeg je een potje met zaadjes kado die je in meegeleverde milieuvriendelijk bakje kon plaatsen. Alle bakjes -het was een kwestie van verzamelen van alle soorten groenten- pasten in een groter draagbaar kartonnen moestuintje, dat weer los te koop was voor € 1,50 en gratis werd weggegeven bij bepaalde aanbiedingen. Nu de actie voorbij is en de verschillende plantjes in grote getale uitlopen, springen andere partijen dankbaar in het gat. AH vertelt MarketingTribune dat prima te vinden.

Te hulp schieten
De uitgereikte potjes kun je volgens Albert Heijn zo in de grond zetten: 'De potjes zijn duurzaam geproduceerd met hout afkomstig van uitsluitend jonge bomen uit beheerde bossen, welke enkel worden gekapt ten behoeve van uitdunning. Het betreft hier voor het overgrote merendeel lokale bossen in de nabijheid van de productielocatie.' De potjes zijn geproduceerd in Frankrijk. Nu alle AH Moestuintjes uitlopen en de actie beindigd is, moeten de thuiskwekers verder zelf aan de slag. Hoewel? De EO startte heel slim een nieuwe serie over moestuinen en thuis groenten verbouwen. Dit weekend bleken allerlei tuincentra zoals Tuincentrum Osdorp consumenten te hulp te schieten bij verpotten naar grotere aardoppervlakten en met tips wat intussen naar buiten kan en wat niet. Ook food- en tuinierblogs haken in op het AH-actie succes.

AH vindt inhaken prima
Wat vindt Albert Heijn er zelf van dat andere parijen met hun actie aan de haal gaan? MarketingTribune vroeg het aan AH's senior marketing manager Inspiratie Rutger Anema, met wie 7 april een groot interview in de printeditie staat over o.a. de kracht van videomarketing en Allerhandes plannen op dit gebied. Klik hier als u dit als eerste wilt lezen. Anema over de moestuin-inhakers, waaronder ook Hak (zie filmpje hieronder) met een bonenvariant: 'De Vereniging van Tuincentra biedt nu aan in 300 centra om de Moestuintjes te helpen verpotten. De EO start een serie over moestuinen. Van de inhaakactie van Hak wist ik nog niet maar het is leuk dat het zo aanslaat. Hoe meer hoe beter!'
 

Wat zit er in mijn AH Moestuin?
Dit uitstekende blog springt in op de informatiebehoefte en helpt aspirant kwekers verder met hun AH Moestuin. 'Je kan met een aantal vierkante meter, of een stel potten al heel wat voor elkaar krijgen. Interesse? Registreer je op ZelfGroenteKweken, en maak gratis gebruik van onze handige online moestuin tools, informatiebronnen en community', schrijft ZelfGroenteKweken. Wel even lid worden dan. Ook de bedenker van de actie, Albert Heijn zelf, biedt goede tips om verder te kweken. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken