Initiatief AH Moestuintjes dankbaar overgenomen door tuincentra, omroep en blogs - AH vindt dat prima
- Food-en-retail
- 30 mrt 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CampagnesActivatie
- 30 mrt 2015 @ 10:45
- Redactie Food en Retail
Tuincentra, een tv-programma en tuinierblogs nemen het stokje over van de succesvolle 'Moestuintjesactie' die Albert Heijn bedacht en onlangs afrondde. Bij aanschaffen in de winkel vanaf vijftien euro in AH, kreeg je een potje met zaadjes kado die je in meegeleverde milieuvriendelijk bakje kon plaatsen. Alle bakjes -het was een kwestie van verzamelen van alle soorten groenten- pasten in een groter draagbaar kartonnen moestuintje, dat weer los te koop was voor € 1,50 en gratis werd weggegeven bij bepaalde aanbiedingen. Nu de actie voorbij is en de verschillende plantjes in grote getale uitlopen, springen andere partijen dankbaar in het gat. AH vertelt MarketingTribune dat prima te vinden.
Te hulp schieten
De uitgereikte potjes kun je volgens Albert Heijn zo in de grond zetten: 'De potjes zijn duurzaam geproduceerd met hout afkomstig van uitsluitend jonge bomen uit beheerde bossen, welke enkel worden gekapt ten behoeve van uitdunning. Het betreft hier voor het overgrote merendeel lokale bossen in de nabijheid van de productielocatie.' De potjes zijn geproduceerd in Frankrijk. Nu alle AH Moestuintjes uitlopen en de actie beindigd is, moeten de thuiskwekers verder zelf aan de slag. Hoewel? De EO startte heel slim een nieuwe serie over moestuinen en thuis groenten verbouwen. Dit weekend bleken allerlei tuincentra zoals Tuincentrum Osdorp consumenten te hulp te schieten bij verpotten naar grotere aardoppervlakten en met tips wat intussen naar buiten kan en wat niet. Ook food- en tuinierblogs haken in op het AH-actie succes.
AH vindt inhaken prima
Wat vindt Albert Heijn er zelf van dat andere parijen met hun actie aan de haal gaan? MarketingTribune vroeg het aan AH's senior marketing manager Inspiratie Rutger Anema, met wie 7 april een groot interview in de printeditie staat over o.a. de kracht van videomarketing en Allerhandes plannen op dit gebied. Klik hier als u dit als eerste wilt lezen. Anema over de moestuin-inhakers, waaronder ook Hak (zie filmpje hieronder) met een bonenvariant: 'De Vereniging van Tuincentra biedt nu aan in 300 centra om de Moestuintjes te helpen verpotten. De EO start een serie over moestuinen. Van de inhaakactie van Hak wist ik nog niet maar het is leuk dat het zo aanslaat. Hoe meer hoe beter!'
Wat zit er in mijn AH Moestuin?
Dit uitstekende blog springt in op de informatiebehoefte en helpt aspirant kwekers verder met hun AH Moestuin. 'Je kan met een aantal vierkante meter, of een stel potten al heel wat voor elkaar krijgen. Interesse? Registreer je op ZelfGroenteKweken, en maak gratis gebruik van onze handige online moestuin tools, informatiebronnen en community', schrijft ZelfGroenteKweken. Wel even lid worden dan. Ook de bedenker van de actie, Albert Heijn zelf, biedt goede tips om verder te kweken. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- groenten
- dm
- retail
- Rutger Anema
- tomaat
- planten
- kweken
- aarde
- schoffelen
- vers
- kruiden
- AGF
- Albert Heijn
- AH
- wieden
- moestuintje
- actie
- gezond
- sparen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




