Biologische pop up AH scoort veel publiciteit en vormt aftrap voor nieuwe campagne

Biologische pop up AH scoort veel publiciteit en vormt aftrap voor nieuwe campagne
  • Food-en-retail
  • 6 apr 2015 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieFood

De deze week geopende bio pop up-store van Albert Heijn scoort veel publiciteit. Deze winkel staat volgens AH voor het uitgebreide biologische assortiment dat klanten ook gewoon in iedere Albert Heijn-winkel en op ah.nl kunnen vinden. De publiciteit rond de pop up grijpt de retailer aan om de volgende bio-boodschap te brengen: 'met ruim 1.200 producten is het assortiment het afgelopen jaar verdubbeld en biedt Albert Heijn klanten keuze in alledaagse biologische boodschappen zoals melk, koffie en appels en bijzondere producten zoals verse soepen en heerlijke speltkoeken. Volgende week start AH een landelijke campagne die benadrukt dat biologisch nu echt toegankelijk is voor iedereen.'


Klanten kunnen in de bio pop-up store een groot assortiment biologische producten zien, beleven, proeven en natuurlijk ook kopen, belooft de grootgrutter. De bio pop-up store werd woensdag feestelijk geopend door AH's Adriaan Thierry, directeur omni-channel marketing & format en bio-boer Gert-Jan Kos van het eerste biologische kolenbedrijf dat aan Albert Heijn leverde. Tijdens de opening werden symbolisch 850 bio winkels geopend om te laten zien dat klanten voor al hun biologische boodschappen bij iedere Albert Heijn-winkel terecht kunnen. In de pop-up store vinden deze week iedere dag leuke activiteiten plaats: Albert Heijn's biologische boeren vertellen over hun product, er wordt een speciale klantenavond georganiseerd, op donderdag en vrijdag koken bloggers er hun favoriete bio-recept en op Tweede Paasdag kunnen kinderen uit de buurt eitjes komen zoeken in de winkel. De bio pop-up store bevindt zich in de Spaarndammerstraat 460c te Amsterdam en is tot en met 7 april geopend van 9.00-19.00 uur, met uitzondering van Eerste Paasdag


Biologisch op het menu
Consumenten kiezen steeds vaker voor biologisch, stelt AH. 'Om die keuze voor een groot publiek eenvoudig te maken introduceerde Albert Heijn begin januari AH Biologisch en werd het totale assortiment biologisch fors uitgebreid. Ketenorganisatie Bionext verwacht dat de consumentenbestedingen aan biologisch in 2015 een flinke vlucht zullen nemen. Bavo van de Idsert, directeur Bionext: “Deze stap van Albert Heijn zal daar zeker een bijdrage aan leveren, gezien het grote assortiment en het grote aantal winkels. Maar ook in andere verkoopkanalen verwachten we een verdere groei. In de biologische speciaalzaken die bezig zijn met vernieuwing of uitbreiding, gaat het ook hard, net als in de online verkoop. Steeds meer mensen kiezen voor duurzaam en dus biologisch”. Met de uitbreiding en herkenbaarheid van het assortiment verwacht Albert Heijn dat steeds meer klanten ervaren hoe toegankelijk biologisch is, en daardoor vaker kiezen voor biologische producten. Want in iedere Albert Heijn-supermarkt heeft de klant nu dagelijks de keuze: gewoon of gewoon biologisch. Hiermee zet Albert Heijn biologisch definitief op het menu in Nederland.'





AH bio pop-up store oogst aardig wat publiciteit
(bron: de digitale knipselmap van Simon Neefjes)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken