Biologische pop up AH scoort veel publiciteit en vormt aftrap voor nieuwe campagne
- Food-en-retail
- 6 apr 2015 @ 09:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - StrategieFood
- 6 apr 2015 @ 09:30
- Redactie Food en Retail
De deze week geopende bio pop up-store van Albert Heijn scoort veel publiciteit. Deze winkel staat volgens AH voor het uitgebreide biologische assortiment dat klanten ook gewoon in iedere Albert Heijn-winkel en op ah.nl kunnen vinden. De publiciteit rond de pop up grijpt de retailer aan om de volgende bio-boodschap te brengen: 'met ruim 1.200 producten is het assortiment het afgelopen jaar verdubbeld en biedt Albert Heijn klanten keuze in alledaagse biologische boodschappen zoals melk, koffie en appels en bijzondere producten zoals verse soepen en heerlijke speltkoeken. Volgende week start AH een landelijke campagne die benadrukt dat biologisch nu echt toegankelijk is voor iedereen.'
Klanten kunnen in de bio pop-up store een groot assortiment biologische producten zien, beleven, proeven en natuurlijk ook kopen, belooft de grootgrutter. De bio pop-up store werd woensdag feestelijk geopend door AH's Adriaan Thierry, directeur omni-channel marketing & format en bio-boer Gert-Jan Kos van het eerste biologische kolenbedrijf dat aan Albert Heijn leverde. Tijdens de opening werden symbolisch 850 bio winkels geopend om te laten zien dat klanten voor al hun biologische boodschappen bij iedere Albert Heijn-winkel terecht kunnen. In de pop-up store vinden deze week iedere dag leuke activiteiten plaats: Albert Heijn's biologische boeren vertellen over hun product, er wordt een speciale klantenavond georganiseerd, op donderdag en vrijdag koken bloggers er hun favoriete bio-recept en op Tweede Paasdag kunnen kinderen uit de buurt eitjes komen zoeken in de winkel. De bio pop-up store bevindt zich in de Spaarndammerstraat 460c te Amsterdam en is tot en met 7 april geopend van 9.00-19.00 uur, met uitzondering van Eerste Paasdag
Biologisch op het menu
Consumenten kiezen steeds vaker voor biologisch, stelt AH. 'Om die keuze voor een groot publiek eenvoudig te maken introduceerde Albert Heijn begin januari AH Biologisch en werd het totale assortiment biologisch fors uitgebreid. Ketenorganisatie Bionext verwacht dat de consumentenbestedingen aan biologisch in 2015 een flinke vlucht zullen nemen. Bavo van de Idsert, directeur Bionext: “Deze stap van Albert Heijn zal daar zeker een bijdrage aan leveren, gezien het grote assortiment en het grote aantal winkels. Maar ook in andere verkoopkanalen verwachten we een verdere groei. In de biologische speciaalzaken die bezig zijn met vernieuwing of uitbreiding, gaat het ook hard, net als in de online verkoop. Steeds meer mensen kiezen voor duurzaam en dus biologisch”. Met de uitbreiding en herkenbaarheid van het assortiment verwacht Albert Heijn dat steeds meer klanten ervaren hoe toegankelijk biologisch is, en daardoor vaker kiezen voor biologische producten. Want in iedere Albert Heijn-supermarkt heeft de klant nu dagelijks de keuze: gewoon of gewoon biologisch. Hiermee zet Albert Heijn biologisch definitief op het menu in Nederland.'
AH bio pop-up store oogst aardig wat publiciteit
(bron: de digitale knipselmap van Simon Neefjes)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- kolenbedrijf
- Adriaan Thierry
- biologisch
- Albert Heijn
- directeur
- onbespoten
- feestelijk
- voedselbewustzijn
- nieuwe campagne
- Simon Neefjes
- AH
- bio-boer
- MVO
- duurzaam
- bio pop-up store
- TBWA\
- omni-channel marketing & format
- gezond
- Gert-Jan Kos
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing