Tjeerd Jegen nieuwe topman Hema

Tjeerd Jegen nieuwe topman Hema
  • Food-en-retail
  • 2 apr 2015 @ 10:10
  • 16720 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Even voorstellen bij de Hema: bestuursvoorzitter Ronald van Zetten stapt op en wordt per 13 april opgevolgd door de Nederlander Tjeerd Jegen (foto), afkomstig van supermarktketen Woolworths Australia. Andrew Jennings wordt genoemd als nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Hema. Jegen heeft ruime ervaring in retail en keert na vijftien jaar terug naar Nederland, na werkkringen in de retail te Roemenië, Maleisië en Australië. De eerste kennismaking en een video-interview. 'Can't wait to start!'

Jegens laatste functie was die van general manager van Woolworths Australia (zie onder).  Daarvoor werkte Jegen elf jaar bij Ahold, daarna bij Metro Group en Tesco. Zijn werk voerde hem via Nederland naar Roemenië, Maleisië en Australië. In de tijd dat hij directievoorzitter van Tesco Maleisië en later directeur van Woolworths Australia was, zorgde hij daar voor aanzienlijke groei. Zijn laatste functie was directeur Australian Supermarkets and Petrol bij Woolworths Australia, waarbinnen zijn focus vernieuwing op het gebied van online, vers en de ontwikkeling van het huismerk was.

Meer resultaat uit marketing
In zijn nieuwe functie zullen de eerste uitdagingen zijn het verbeteren van de relatie met de Hema-franchisehouders, het oppeppen van de relatie met leveranciers, mogelijk nieuwe deals sluiten met vastgoedbonzen en het overeind houden van de door Van Zetten ingezette groei in aantal winkels en klanten. Daarbij speelt de merkperceptie van de Hema-producten een cruciale rol. Kon Van Zetten nog wel eens laatdunkend spreken over de rol van marketing binnen de verbetering van bedrijfsresulaat, is de verwachting dat Jegen daar vanwege zijn internationale ervaring iets realistischer over is. Jegen zegt in een verklaring uit te kijken naar het leveren van zijn bijdrage aan een iconisch merk als Hema in Nederland. 'Hema is een fantastisch iconisch Nederlands merk dat ook klanten bedient in zes andere Europese landen. Ik kijk ernaar uit om de vele nieuwe collega’s, klanten en leveranciers de komende maanden te ontmoeten. Can't wait to start!, schrijft hij op Instagram. Daarmee begint hij per dertien april. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken