V&D en Sanoma starten retailtainment

V&D en Sanoma starten retailtainment
  • Food-en-retail
  • 16 apr 2015 @ 11:00
  • 14007 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

Primeur in de warenhuizen van V&D: instore events van V&D en Sanoma. 'V&D en Sanoma delen de opvatting dat een experience van belangrijke toegevoegde waarde is voor beide branches, namelijk uitgeverij en retail', licht Adriana Hoppenbrouwer, marketing director bij V&D, toe.

'Heel Nederland koopt bij V&D en meer in het bijzonder vrouwen 30+. Met de samenwerking met het grootste warenhuis van Nederland heeft Sanoma een mooie toevoeging in het portfolio om in contact te komen met lezers, lezeressen en consumenten voor adverteerders', stelt Louise van Nispen, domain director Women bij Sanoma.
De samenwerking tussen V&D en Sanoma is volgens Carolien de Rooij, manager marketing partnerships bij Sanoma uniek: 'er is in Nederland nog geen structurele samenwerking tussen een retailer en een mediaorganisatie. Aldus bieden wij een nieuw en aantrekkelijk platform, ook voor partners. Met dit platform wordt 30 procent van de Nederlandse consumenten bereikt. En in combinatie met de mediatitels van Sanoma 100% van alle vrouwen. Samen creëren we een nieuw mediakanaal: we noemen het retailtainment.'
Het warenhuis noemt de innovatie een aspect van het nieuwe elan dat voelbaar is na de 'black weeks'. Hoppenbrouwer: 'V&D gaat per 29 april met Sanoma elke week "retailtainment" bieden in 15 grote vestigingen. Dus thematische events op de winkelvloer. In die 15 vestigingen komen wekelijks 550.000 mensen, weekthema is bijvoorbeeld yoga. Een aansluitende Sanoma-titel haakt in en promoot, lokale ondernemers maar ook nationale merken kunnen meedoen. Op deze manier kunnen wij onze klanten extra experience bieden. Je kan iedere week even checken wat er nu weer aan de hand is in jouw V&D. Het idee ontstond begin 2014. In oktober 2014 heb ik het uitgewerkt met Peter de Mönnink, ceo Sanoma Nederland, later is het team uitgebreid.'
De combinatie V&D en Sanoma biedt volgens beide directies landelijk bereik en is te zien als een nieuwe, unieke manier van live branded content ondersteund door andere media. Volgens een bij de presentatie (foto impressie zie onder) aanwezige mediastrateeg van bureau Starcom is deze vorm van 'retailtainment' in een pakket goed te verkopen aan adverteerders, gezien het directe en brede crossmediale bereik. Beide partijen hebben een dedicated team opgericht om samen met andere partners events te verzinnen, uit te werken en te realiseren. Deals kunnen gesloten worden bij aanspreekpunt De Rooij via Sanoma. (PvWK)



Foto-impressie van de presentatie, met links midden Adriana Hoppenbrouwer, marketing director bij V&D

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken