FSIN: 'jeugd minder a-merk gericht'

FSIN: 'jeugd minder a-merk gericht'
  • Food-en-retail
  • 3 jun 2015 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekVerkoop

Naar verhouding kopen de oudere consumenten meer a-merken dan de jonge generaties. Des te jonger de consument, hoe minder a-merken hij koopt. Bij de jongste generatie ligt het aandeel a-merk versus private label op fifty fifty, bij de oudste generatie op 45 resp. 55 procent, staat in het FSIN FoodShopper Dossier dat net verscheen.

'Kijkend naar de merken, zien we dat jonge consumenten ook veel hogere eisen stellen aan a-merken, terwijl ze tegelijkertijd van alle generaties het minst tevreden zijn over de a-merken. Tegerlijkertijd zien we dat hoe jonger de consument is, hoe meer hij gemaks- en snackmerken waardeert. Typisch gemaksmerk Dr. Oetker en snackmerk Lay’s staan bovenaan de lijst meest gewaardeerde merken bij de Netwerkgeneratie, terwijl ze beiden bij de Stille Generatie niet terug te vinden zijn in de Top 5',  schrijft het FoodService Instituut Nederland. Het is voor het eerst dat het instituut een Foodshopper Dossier presenteert. (bronnen: FSIN en Levensmiddelenkrant)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken